    From: "Steel" <d...@K...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekazanie strony www czy wykup?
    Date: Thu, 26 Jul 2007 12:50:45 +0200

    > Odnoszę wrażenie że się nie rozumiemy choć krążymy wokół sedna.
    > Pierwotny problem tego wątku brzmi: Czy 'ktosiu' może wymusić aby
    > aktualizacje wykonanej strony www zlecano wyłącznie jego firmie a
    > jeśli nie to jakie mechanizmy prawne uniemożliwią aktualizację przez
    > jej właściciela? Moim zdaniem nie może i nie ma takich środków
    > prawnych. EOT

    dokladnie... przeciez caly czas o tym pisze... nie mozesz zmodyfikowac
    szablonu strony (bo jest mowa o modernizacji), bo ci sie odwidzialy
    przyciski z lewej i teraz wolisz z prawej zostawiajac reszte cech strony
    pierwotnej.
    Tak jak nie mozna zmienic tego w jakims programie (np menu u dolu zamiast u
    gory) bo to juz jest ingerencja w kod.

    ten 'ktosiu zlecajacy napisanie stronki' w tej chwili moze:
    - zlecic odplatne (cena zalezy od autora watku) wykonanie niezbednych
    modyfikacji autorowi watku (ktory zlecenia nie musi przyjac, gdyz powiedzmy
    ma dosyc zleceni i nie ma czasu na kolejne)
    - zlecic napisanie *nowej* stronki, przy czym nie mozna korzystac z
    zawartego na juz istniejacej stronie kodu (szablonu, skryptow, grafik,
    apletow itd)

    Prawnie nie ma wiec srodkow by zmusic autora watku do pozwolenia na
    modyfikacje napisanej przez niego strony, oraz do wymyszenia na nim
    zrobienia aktualizacji kodu - modernizacji (nie zawartosci, bo to mozna
    zmodyfikowac bez ingerencji w kod szablonu) np by dodana byla galeria...
    Wydaje mi sie ze nawet dodanie przycisku "galeria" jest juz rozszerzeniem
    funkcjonalnosci strony i czegos takiego nie mozna by dodac bez zgody autora.

    Steel