  • Data: 2006-10-08 14:53:46
    Temat: Re: prowizja i zadatek - kupno mieszkania
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Uzytkownik "Sylwia" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    ups.com...
    >Witam serdecznie,
    >przypadkowo znalazlam mieszkanie na sprzedaz, ale wlasciciel
    >chcial zalatwic wszystko przez agencje z która mial podpisana
    >umowe. Ja natomiast nie chcialam placic 10.000 agencji bo za co,
    >skoro nie mialam z nia nic wspólnego. Poniewaz sprzedajacy nie
    >chcial odstapic z agencji, skontaktowalam sie z nia i
    >zdecydowano, ze moge nie placic ze swojej strony prowizji,

    No i dobrze. Nie jestes klientka agenci i nie maja prawa nic od ciebie
    rzadac. Jedynie beda zadac prowizje od sprzedajacego jezeli podpisal umowe
    na wylacznosc _+ inne niekorzystne typowe zapisy w umowie majace
    zagwarantowac prowizje agencji.

    >hyba ze
    >gent zajmie sie moja sprawa i zaplace tylko 3500zl.

    A niby co ten agent zrobi? Nic. Wezmie tylko kase.

    >poniewaz i
    >tak wszystko sprawdza notariusz i nasz znajomy adwokat , to czy jest
    >sens placic im (agenicji) te pieniadze?

    Niby za co im placic? Przeciez nie znalezli tobie mieszkania.

    >Hipoteka tego mieszkania jest obciazona, a facet chce zadatek. Czy
    >jest on obowiazkowy?

    Nie jest obowiazkowy, to kwestia umowy pomiedzy stronami. Ale umowa
    przedwstepna bez zadatku jest praktycznie nie wiazaca dla stron i na obecnym
    rynku sprzedajacy na pewno ja zerwie jesli ktos inny przebije cene lub
    przyniesie np. gotówke.

    >Czy powinnam, skorzystac z pomocy agenta
    >nieruchomosci (zaplacic te prowizje) czy w tym przypadku jest on
    >faktycznie zbedny?

    Za niby jaka pomoc? Ciagle nie rozumiem w czym ma ci pomóc agent? W pozbyciu
    sie kasy? Tak, to na pewno pomoze.

    >Umowe przedwstepna spiasac juz u notariusza i
    >zaplacic takse notarialna odrazu czy najpierw w agencji (polowa
    >taksy, druga polowa przy umowie u notariusza)?

    Agencja nie ma zadnej taksy. Umowe przedwstepna mozesz spisac gdziekolwiek,
    bez udzialu notariusza i agencji. Jest to prosta umowa pomiedzy stronami.
    Jesli chcesz koniecznie przez notariusza to dojda dodatkowe koszty.