  • Data: 2006-10-08 14:29:39
    Temat: Re: prowizja i zadatek - kupno mieszkania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Sylwia" <s...@g...pl> wrote in message
    news:1160305325.996148.304640@b28g2000cwb.googlegrou
    ps.com...
    > Witam serdecznie,
    > przypadkowo znalazlam mieszkanie na sprzedaz, ale wlasciciel
    > chcial zalatwic wszystko przez agencje z która mial podpisana
    > umowe. Ja natomiast nie chcialam placic 10.000 agencji bo za co,
    > skoro nie mialam z nia nic wspólnego. Poniewaz sprzedajacy nie
    > chcial odstapic z agencji, skontaktowalam sie z nia i
    > zdecydowano, ze moge nie placic ze swojej strony prowizji, chyba ze
    > agent zajmie sie moja sprawa i zaplace tylko 3500zl. Poniewaz i
    > tak wszystko sprawdza notariusz i nasz znajomy adwokat , to czy jest
    > sens placic im (agenicji) te pieniadze?

    Facet ma umowa z agencja, ze jesli sprzeda mieszkanie po za agencja (czytaj
    dogadaja sie za plecami agencji), to i tak zaplaci praowizje agencji. Tak
    robia wszystkie agencje, to inaczej kazdy by je olal.
    Troche to zle zrozumial pewnie, bo jak ty nie bylas klientka agencji i to
    nie agencja was pozanla, to zapewne nie musialby.
    Tarez natomiast jak juz kontakowalas sie z agencja i maja twoje dane i beda
    troche pzerni na pieniadze to powolujac sie na umowe z facetem moga sie
    dopominac o swoja prawizje. Podpisywalas im cos w tej agencji?

    >Hipoteka tego mieszkania jest obciazona, a facet chce zadatek. Czy
    >jest on obowiazkowy?

    Nie jest. Jest w zwyczaju, bo w jakis sposób anklada "bat" na obie strony,
    gdyby chcialy sie wycofac.

    > Czy powinnam, skorzystac z pomocy agenta
    > nieruchomosci (zaplacic te prowizje) czy w tym przypadku jest on
    > faktycznie zbedny?

    J.w. jesli podpisalas cos w tej agencji to stalas sie klientka agencji i
    wychodzi na to, ze to agencja was skojarzyla i prowizja sie slusznie nalezy.
    Obowiazku korzystania nie ma.

    > Umowe przedwstepna spiasac juz u notariusza i
    > zaplacic takse notarialna odrazu czy najpierw w agencji (polowa
    > taksy, druga polowa przy umowie u notariusza)?

    Agencje nie pobieraja zadnej taksy notarialnej. Agencja moze was co najwyzej
    umówic u notariusza na spotkanie.
    To co wezmie agencja to bedzie jej zarobek.