  • Data: 2010-04-01 10:51:10
    Temat: Re: problem z realizacją zamówienia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 31 Mar 2010, karamba wrote:

    > "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    >
    > ale ja właśnie żądam wydania mi towaru zgodnie z umową (przynajmniej 30%
    > kwoty było wniesione przed zamówieniemi pokryła ona zaliczkę na każdy z
    > elementów zamówienia, (liczona była od SUMY kwot należności).

    Jasne. I ta *SUMA* (prawdopodobnie wbrew Twoim oczekiwaniom :)) właśnie
    przemawia przeciw Twojej tezie. Jakby były dwie umowy, nie byłoby
    żadnej sumy wcześniej, niż przy wykonaniu.
    Sprzedawca może argumentować tak:
    - za 1. drzwi warte 1500 zł wziąłbym 1000 zł zaliczki
    - za 2. drzwi warte 1800 zł wziąłbym 1200 zł zaliczki
    - ale na oba drzwi razem zgodziłem się na zaliczkę 1000 zł
    Skoro nie ma "cennika zaliczek" wystawionego do publicznej
    wiadomości, nie ma jak tego podaważyć.

    > Nie zakupiłam kompletu.

    Ale zawarłaś JEDNĄ umowę - a przynajmniej takie jest stanowisko sklepu.
    Ze względu na brak innych dowodów, stan faktyczny przemawia przeciw
    Twojej tezie (że to są dwie odrębne umowy).

    > Sklep zgadza się jedynie przyjąć 100% kwoty pierwszych drzwi przy
    > ich odbiorze, a całą wniesioną zaliczkę rozliczyć z drugich, co mnie nie
    > urządza. Czy mogę coś zrobić?

    IMHO nie.
    Osobna sprawa, to pytanie kiedy będą się sklepowi należały pieniadze
    za 1. drzwi.

    pzdr, Gotfryd