eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z ceramikąRe: problem z ceramiką
  • Data: 2015-05-30 11:43:39
    Temat: Re: problem z ceramiką
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 29 May 2015, pilocik wrote:

    > Jako że zakup był na firmę to rozumiem, że ustawa "konsumencka" mnie nie
    > dotyczy a reklamację składam na podstawie art 556 KC ?

    Tak wychodzi.
    Gwoli ścisłości, nie jest prawdą, że ustawy konsumenckie nie dotyczą
    przedsiębiorcy który jest kupującym.
    Nie dotyczy go *ten przypadek*, w którym klient zwraca towar "bez
    podania przyczyny".
    Ale jeśli jest to uzasadniona reklamacja, to wystarczy iż towar
    został *następnie* sprzedany przez klienta i zwrócony na tej podstawie
    (podstawie wady), a nabywca-przedsiębiorca ma prawo do forwardowania
    reklamacji na warunkach "konsumenckich".
    Kiedyś Federacja Konsumentów miała w cywilizowanej postaci teksty
    ustaw (na stronie), to bym Ci przepis zacytował, ale zepsuli :(

    > Mam też pytanie, czy można się w ew. pozwie (bo chyba bez tego się nie
    > obejdzie) powoływać na "precedens" ?
    > Skoro pierwsza wadliwa partia została wymieniona, to dlaczego druga - mająca
    > takie same wady - już nie ?

    IMVHO nie. Co innego, jakbyś miał kwit że sprzedawca *uznał wady*.
    Ale przecież sprzedawca chyba ma prawo zadowolić klienta, wymieniając mu
    towar "bo mu się towar nie spodobał", prawda?
    I - skoro nie jest to obowiązek - to nie ma obowiązku zadowalać go za
    każdym razem.
    Dla porządku - zupełnie abstrahuję od słuszności podstawy żądania.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1