  • Data: 2017-05-08 19:53:02
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.05.2017 o 23:48, J.F. pisze:

    > Chodzi mi o inne referenda.

    Ale ja jestem ciekaw tego konkretnego - nie ma możliwości ani żeby było
    wiążące, ani w ogóle możliwości realizacji ewentualnego wyniku. Równie
    dobrze można pytać o pogodę na weekend.

    > Ano jest, co nie znaczy ze "prezydent nie ma mandatu aby o to pytac".

    Normalnie - prawo nie zezwala na proponowane przez niego rozwiązanie - i
    to nie byle jakie prawo a ustawa zasadnicza. Więc chyba nie ma mandatu
    do zadawania takiego pytania.

    > No, to jest ciekawa koncepcja ... czyzby ?

    Oczywiście - "suweren się wypowiedział, trybunał nie zgłasza sprzeciwu
    (jak dojdzie w kolejce do pytania to sprzeciw rozpatrzy negatywnie w
    terminie dwóch lat), wojska obrony terytorialnej się nie angażują, ale
    nie są przecież w stanie zapewnić bezpieczeństwa opozycji przed
    ewentualnymi wystąpieniami patriotycznymi..." Ciężko nie zauważać dużego
    prawdopodobieństwa że się szeregowy poseł zapatrzyła na sułtana
    tureckiego:( Niby czemu innemu miałoby takie pytanie służyć?

    > ZNP ?

    > Ale narod tak chce, to ... taki maly zamach stanu ?
    > Czy zaden zamach, tylko wypelnienie woli narodu :-)
    >
    > Hm, technicznie ... rozwiazanie Sejmu, skoro wiazacego referendum nie
    > wykonuje ?

    No dobra - mamy jakiego konstycjunalistę na grupie?

    > No to mamy zagwozdke:
    > -Duda chlapnal byle co, od serca, bez zastanowienia,
    > -wszystko bylo dobrze przemyslane i cos szykuja, na granicy bezprawia,
    > -a moze po prostu, zgodnie z poleceniem, przygotowuje ustroj
    > kanclerski, bo prezes ma ochote.

    A jakby ktoś miał wątpliwości, to wystarczy popatrzeć trochę w
    przeszłość... Nieciekawe czasy nadchodzą.

    Shrek