  • Data: 2017-05-12 09:10:48
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:of3kc2$7nh$1@node1.news.atman.pl...
    [....]

    > W dyskusji o JOW jest zasadniczy błąd w założeniach. Polega on na tym
    > że u nas JOW jest 10-15 razy mniejszy od JOW w Anglii

    Jak ci to wyszło?

    UK: 65 mln mieszkańców / 650 posłów = 100 tys. mieszkańców / 1 posła
    PL: 38.5 mln mieszkańców / 460 posłów = 84 tys. mieszkańców / 1 posła

    Nie każdy mieszkaniec to wyborca i okręgi wyborcze są większe w Anglii
    niż w Szkocji ale i tak aż takiej gigantycznej różnicy o jakiej piszesz
    być nie powinno. Po za tym ja w ciemno zakładam że u nas z wyznaczaniem
    grani okręgów wyborczych pod siebie politycy kombinowaliby "chyba" jak
    w Teksasie.

    --
    A. Filip