  • Data: 2017-05-12 08:22:48
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-11 o 19:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    > Ograniczono i nie ograniczono - w zasadzie mozesz na posla sam
    > startowac, tyle, ze nie mozesz byc wybrany.
    > Ale Kukiz udowodnil, ze sie da.

    Nie możesz sam startować, musisz mieć listę... Pominę już utrudnienia
    dla ugrupowań startujących nie będących w sejmie - co mozna zobaczyć,
    jak jeżdżą po bandzie przy finansowaniu kampanii, by obejść te ograniczenia.

    > Co ciekawe:
    > -Kukiz zaczal swoja promocje JOW, a przeciez wlasnie w takim systemie by
    > sie nie przebil,

    Czy by sie przebił, rzecz drugorzędna, ważne, by był "wentyl
    bezpieczeństwa", który jak widać działa w innych krajach, poseł nie jest
    zależny od swojego szefa, a od wyborców. Oczywiście, że statystycznie
    wygrywac będą głównie partie, gdyż w grupie siła i w tym nie ma nic
    złego, gdyż to będą jednak inne partie, ze względu na mniejszy wpływ
    szefa na członków.

    > -zakladajac, ze stalby sie cud, i nie wyksztalcilby sie u nas system
    > dwupartyjny ... czy tych 460 niezaleznych poslow by sie dogadalo ?
    > juz w ramach kilku partii jest to trudne.

    Nie wiem, czy tak ciężko sobie wyobrazić, że tak czy inaczej będą
    wygrywały partie. Tylko, że struktura w tych partiach będzie inna?

    --
    http://kaczus.ppa.pl
    http://kaczanowska.info