    From: pabs <o...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo w USA-to mity czy absurdalna prawda?
    Date: Sun, 27 Mar 2005 18:49:13 GMT

    Piotrek wrote:
    > Kilka razy czytałem dziwne historie o śmiesznych procesach w USA, z których
    > wynika, że amerykańskie prawo dopuszcza możliwość oskarżenia praktycznie
    > każdego o wszystko.

    Kazde prawo na siwecie dopuszcza to. Kwestia jest jak daleko zajedziesz
    z takim pozwem.

    > Czytałem m.in. o tym, że jakiś Amerykanin umieścił swojego
    > kota w kuchence mikrofalowej i oczywiście ją włączył. Po całym zajściu wytoczył
    > proces producentowi owej kuchenki, oskarżając go o to, że na swoim urządzeniu
    > nie umieścił on ostrzeżenia o tym, że nie nadaje się ono do suszenia zwierząt.

    Padles ofiara przemyslu Public Realtions. Odpwiedni ludzie wymyslaja te
    zbdury,a pozniej umieszczaja je w prasie jako artykuly prasowe. Inaczej
    takiej papki bys nie polknal. PR opacaja koncerny ktorym nie chce sie
    placic odszkodowan za szkody. Wiec odwracaja uwage opinii publicznej
    takimi informacjami.

    > Podobno oskarżyciel wygrał ten proces.

    Podaj sad i sygnature. Odszukamy.

    > Czy przytoczony przykład i inne tego
    > typu to opowiastki wyssane z palca, czy też naprawdę w społeczeństwie
    > amerykańskim dominują osoby chore umysłowo?

    Philip Morris zaplacil kiedys za badania "naukowe" w Szkocji dowodzace
    ze to nie papierosy powoduja raka pluc. Najlepsza metoda zapobiezeniu
    rakowi pluc jest nie rzucenie ich produktu, a ... seks. Pozniek
    oczywiscie agenci podlozyli to "odkrycie naukowe" w prasie zeby nadac mu
    wiarygodnosc.

    > Zastanawiam się tylko kto w
    > przypadku prawdziwości tej historii byłby bardziej nienormalny: właściciel kota
    > czy też osoby, które wydały taki werdykt. Nawiasem mówiąc, jeśli historia jest
    > prawdziwa, to znaczy, że Polacy nie myślą: przecież wnosząc podobne oskarżenia
    > mogliby zarobić fortunę.

    Brak wiekszej ilosci takich procesow, a nawet konkretow tej rzekomej
    sprawy, swiadczy przemawia za wyssaniem z palca.