  • Data: 2004-03-12 22:46:21
    Temat: Re: prawo prasowe itp
    Od: "Tuvok" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie
    na czesc pytan znalazlem odpowiedz ale polowiczna tzn:

    "7) redaktorem naczelnym jest osoba posiadająca uprawnienia do decydowania o
    całokształcie działalności redakcji,

    8) redakcją jest jednostka organizująca proces przygotowywania (zbierania,
    omawiania i opracowywania) materiałów do publikacji w prasie.

    Art. 8. 1. Wydawcą może być osoba prawna, fizyczna lub inna jednostka
    organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej. W szczególności
    wydawcą może być organ państwowy, przedsiębiorstwo państwowe, organizacja
    polityczna, związek zawodowy organizacja spółdzielcza, samorządowa i inna
    organizacja społeczna oraz Kościół i inny związek wyznaniowy.
    "

    co sie tyczy redakcji nadal nie wiem co oznacza jednostka? tzn czy musi
    prowadzic dzialalnosc gospodarcza lub tez jakakolwiek inna zarejestrowana
    dzialalnosc
    wydawca moze byc osoba fizyczna ale nadal nie wiem czy osoba fizyczna
    prowadzaca dzialalnosc gosp czy tez zwykla osoba fizyczna

    Tuvok