    From: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy - nowa umowa o prace
    Date: Tue, 11 May 2004 10:31:07 +0200
    Sender: j...@o...pl@lin.kompas.net.pl

    Dyzio wrote:

    > Nie za bardzo rozumiem ja poprzednią umowę miałem zawartą przed 1
    > stycznia
    > 2004 czyli termin wypowiedzenia dla mnie wynosi 6 miesięcy czy coś nie
    > tak interpretuję ? A jeżeli tak jest to taki zapis w nowej umowie
    > świadczy o tym że jednak zostałem w pewien sposób wykiwany.
    >
    > Ta nowa firm to całkiem inny podmiot prawny ale to raczej nie powinno
    > mieć znaczenia po prostu zaistniała taka sytuacja ze firma w której
    > byłem wcześniej zatrudniony powoli upada a na jej miejsce powstaje
    > nowa. Ważne jest to ze miąłem zostać przeniesiony na takich samych
> [...]

    I poprzednio i obecnie w wypadku umów na czas określonuy powyżej 6
    miesięcy można było w umowie zastrzec możliwość wypowiedzenia. Okres
    wypowiedzenia wynosił i nadal wynosi 2 tygodnie. I w tej kwestii nic
    sie nie zmieniło. Od nowego roku jednak pracownik ma być poinformowany
    jawnie ile wynosi ten okres wypowiedzenia. W wypadku nowych umów firmy
    zapisują to wprost w umowie. W wypadku umów zawartch przed 1 stycznia
    trzeba o tym pracownika po prostu poinformować na piśmie. Ta informacja
    to nie jest żadna nowa umowa, ani aneks do umowy. To jest tylko
    informacja, która nic nie zmienia w sytuacji pracownika.
    W twoim wypadku chodzi jednak o coś całkiem innego. Po prostu
    przestałeś pracować w jednej firmie a zacząłeś w innej. I oczywiście
    musiałeś dostać nową umowę. W tej umowie okres wypowiedzenia zapisano
    jawnie a nie tak jak w poprzedniej przez domyślne odesłanie do okresu z
    Kodeksu Pracy. Ciesz się, że mimo upadku firmy masz pracę na
    dotychczasowych zasadach. Jeśli jeszcze ci firma nie zrobi jakichś
    przekrętów z zaległymi płacami i urlopami, to twoje szczęście będzie
    pełne. W każdym razie jeśli chodzi o umowę to obietnicy przeniesienia
    na takich samych warunkach dotrzymali.