eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocyRe: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
  • Data: 2005-12-01 12:39:49
    Temat: Re: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    > Na wstępie dzięi za zainteresowanie tematem ;)
    >
    > Zlecenie było zleceniem spedycyjnym.

    > Przypuszczam, iz stwierdzenie braków w towarze "postawionym do dyspozycji"
    > jako deadline określa termin dostawy, od którego /nie liczą c dnia
    > dostawy/ przysługuje mi 21 dni /które zresztą mineły/. Co począć z
    > zobowiązaniem spedytora do dowiezienia towaru w dwóch innych terminach ???
    > Czy traktować je jako zlecenie będące w toku wykonywania /przedłużające
    > się tym samym/ ???
    > Ostatecznie zlecenie zostało anulowane /ustnie/ przez naszą firmę 8
    > listopada, a reklamacja wpłynęła 30 listopada. Szczerze wątpię w mozliwośc
    > potraktowanie tego zlecenia jako będącego w toku wykonywania do czasu jego
    > anulowania na pismie /co nigdy nie nastąpiło/.
    > Sprawa jest niestety drażliwa i wszytsko wskazuje na jej finał w Sądzie.
    > Jakie są moje możliwości ruchu w tej sprawie. Czy odmówić zapłaty części
    > kwoty z faktury ??? Obawiam się niestety, że przepisy nie do końca są po
    > mojej stronie. Czy istnieja jeszcze jakieś opcje na załatwienie tejze
    > sprawy ???
    >
    > Z góry dzięki za pomoc
    >
    > pzdr

    Odpowiedzialność spedytora za skutki niestarannego wykonania zlecenia
    SPEDYCYJNEGO,
    jest właściwie nieograniczona....chociaż ulega ograniczeniu jeśli np. w
    zleceniu
    przywołane było OPWS.
    A jeśli nie dotrzymał przyrzeczonego terminu to niestaranność jest oczywista
    (inna sprawa, że spedytor podający gwarantowaną datę dostawy jest idiotą).
    ale ponosi odpowiedzialność za RZECZYWISTE straty, tzn. będziesz musiał(a)
    udowodnić,
    wysokość strat poniesionych na skutek opóźnienia...
    Roszczenie z tytułu umowy spedycji przedawnia się po roku (art.803 k.c.)
    od daty dostarczenia towaru.
    Do umowy spedycji nie ma właściwie bezpośredniego zastosowania konwencja
    CMR.
    Za braki w towarze tak naprawdę odpowiada przewoźnik a nie spedytor, choć
    ten powinien
    zapewnić ochronę interesów zleceniodawcy, czyli wziąć przweoźnika za ****.
    Wszystko zależy od tego jak wyglądają dokumenty przewozowe do tej przesyłki.

    Pozdr



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1