  • Data: 2005-12-01 09:54:36
    Temat: Re: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
    Od: bisc71 <...@s...am> szukaj wiadomości tego autora

    jot.be napisał(a):

    > Użytkownik "bisc71" <...@s...am> napisał w wiadomości

    > A złożyłeś mu zlecenie spedycyjne czy transportowe??
    > Generalnie przy spedycyjnym ma dużo szerszy zakres odpowiedzialności,
    > niż CMR.
    >
    > Pozdr

    Witam,
    Na wstępie dzięi za zainteresowanie tematem ;)

    Zlecenie było zleceniem spedycyjnym.
    nie >>zostało wykonane w terminie /a właściwie dwóch terminach/, które
    "brakującego" >>towaru może w dalszym ciągu się opóźniać narażając mnie
    na jeszcze >>większe koszty.

    Przypuszczam, iz stwierdzenie braków w towarze "postawionym do
    dyspozycji" jako deadline określa termin dostawy, od którego /nie liczą
    c dnia dostawy/ przysługuje mi 21 dni /które zresztą mineły/. Co począć
    z zobowiązaniem spedytora do dowiezienia towaru w dwóch innych terminach
    ??? Czy traktować je jako zlecenie będące w toku wykonywania
    /przedłużające się tym samym/ ???
    Ostatecznie zlecenie zostało anulowane /ustnie/ przez naszą firmę 8
    listopada, a reklamacja wpłynęła 30 listopada. Szczerze wątpię w
    mozliwośc potraktowanie tego zlecenia jako będącego w toku wykonywania
    do czasu jego anulowania na pismie /co nigdy nie nastąpiło/.
    Sprawa jest niestety drażliwa i wszytsko wskazuje na jej finał w Sądzie.
    Jakie są moje możliwości ruchu w tej sprawie. Czy odmówić zapłaty części
    kwoty z faktury ??? Obawiam się niestety, że przepisy nie do końca są
    po mojej stronie. Czy istnieja jeszcze jakieś opcje na załatwienie tejze
    sprawy ???

    Z góry dzięki za pomoc

    pzdr