    From: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
    Date: Thu, 1 Dec 2005 13:39:49 +0100

    > Na wstępie dzięi za zainteresowanie tematem ;)
    >
    > Zlecenie było zleceniem spedycyjnym.

    > Przypuszczam, iz stwierdzenie braków w towarze "postawionym do dyspozycji"
    > jako deadline określa termin dostawy, od którego /nie liczą c dnia
    > dostawy/ przysługuje mi 21 dni /które zresztą mineły/. Co począć z
    > zobowiązaniem spedytora do dowiezienia towaru w dwóch innych terminach ???
    > Czy traktować je jako zlecenie będące w toku wykonywania /przedłużające
    > się tym samym/ ???
    > Ostatecznie zlecenie zostało anulowane /ustnie/ przez naszą firmę 8
> [...]

    Odpowiedzialność spedytora za skutki niestarannego wykonania zlecenia
    SPEDYCYJNEGO,
    jest właściwie nieograniczona....chociaż ulega ograniczeniu jeśli np. w
    zleceniu
    przywołane było OPWS.
    A jeśli nie dotrzymał przyrzeczonego terminu to niestaranność jest oczywista
    (inna sprawa, że spedytor podający gwarantowaną datę dostawy jest idiotą).
    ale ponosi odpowiedzialność za RZECZYWISTE straty, tzn. będziesz musiał(a)
    udowodnić,
    wysokość strat poniesionych na skutek opóźnienia...
    Roszczenie z tytułu umowy spedycji przedawnia się po roku (art.803 k.c.)
    od daty dostarczenia towaru.
    Do umowy spedycji nie ma właściwie bezpośredniego zastosowania konwencja
    CMR.
    Za braki w towarze tak naprawdę odpowiada przewoźnik a nie spedytor, choć
    ten powinien
    zapewnić ochronę interesów zleceniodawcy, czyli wziąć przweoźnika za ****.
    Wszystko zależy od tego jak wyglądają dokumenty przewozowe do tej przesyłki.

    Pozdr