eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy › Re: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
  • Data: 2005-12-02 12:22:54
    Temat: Re: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
    Od: bisc71 <...@s...am> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    na priv posłałem maila...

    pzdr


    jot.be napisał(a):
    >
    >
    >> Na wstępie dzięi za zainteresowanie tematem ;)
    >>
    >> Zlecenie było zleceniem spedycyjnym.
    >
    >
    >> Przypuszczam, iz stwierdzenie braków w towarze "postawionym do
    >> dyspozycji" jako deadline określa termin dostawy, od którego /nie
    >> liczą c dnia dostawy/ przysługuje mi 21 dni /które zresztą mineły/. Co
    >> począć z zobowiązaniem spedytora do dowiezienia towaru w dwóch innych
    >> terminach ??? Czy traktować je jako zlecenie będące w toku wykonywania
    >> /przedłużające się tym samym/ ???
    >> Ostatecznie zlecenie zostało anulowane /ustnie/ przez naszą firmę 8
    >> listopada, a reklamacja wpłynęła 30 listopada. Szczerze wątpię w
    >> mozliwośc potraktowanie tego zlecenia jako będącego w toku wykonywania
    >> do czasu jego anulowania na pismie /co nigdy nie nastąpiło/.
    >> Sprawa jest niestety drażliwa i wszytsko wskazuje na jej finał w Sądzie.
    >> Jakie są moje możliwości ruchu w tej sprawie. Czy odmówić zapłaty
    >> części kwoty z faktury ??? Obawiam się niestety, że przepisy nie do
    >> końca są po mojej stronie. Czy istnieja jeszcze jakieś opcje na
    >> załatwienie tejze sprawy ???
    >>
    >> Z góry dzięki za pomoc
    >>
    >> pzdr
    >
    >
    > Odpowiedzialność spedytora za skutki niestarannego wykonania zlecenia
    > SPEDYCYJNEGO,
    > jest właściwie nieograniczona....chociaż ulega ograniczeniu jeśli np. w
    > zleceniu
    > przywołane było OPWS.
    > A jeśli nie dotrzymał przyrzeczonego terminu to niestaranność jest
    > oczywista
    > (inna sprawa, że spedytor podający gwarantowaną datę dostawy jest idiotą).
    > ale ponosi odpowiedzialność za RZECZYWISTE straty, tzn. będziesz
    > musiał(a) udowodnić,
    > wysokość strat poniesionych na skutek opóźnienia...
    > Roszczenie z tytułu umowy spedycji przedawnia się po roku (art.803 k.c.)
    > od daty dostarczenia towaru.
    > Do umowy spedycji nie ma właściwie bezpośredniego zastosowania konwencja
    > CMR.
    > Za braki w towarze tak naprawdę odpowiada przewoźnik a nie spedytor,
    > choć ten powinien
    > zapewnić ochronę interesów zleceniodawcy, czyli wziąć przweoźnika za ****.
    > Wszystko zależy od tego jak wyglądają dokumenty przewozowe do tej
    > przesyłki.
    >
    > Pozdr
    >
    >
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1