    From: Janusz <h...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo drogowe
    Date: Sat, 5 Mar 2005 22:41:37 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@217.197.74.227

    Dnia Sat, 5 Mar 2005 14:32:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czemu 2,5, a nie 2,4 lub 2,6 - bez złośliwości pytam? Bo ja pisząc o 2,2 i
    > 30 cm luzu już wcześniej pisałem o 2,5 metra. Czy Twoje 2,5 z tego samego
    > wynika, czy gdzieś to jest w przepisie jakimś?

    przepisy okreslają jakie pojazdy są pojazdami nadgabarytowymi, a aby te
    pojazdy mogły sie poruszac po drogach publicznych musza byc spełnione
    określone wrunki,które są bardzo jasno określone w kodeksie drogowym art
    61.6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim
    umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

    1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być
    umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z
    ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie
    przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z
    jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

    2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od
    tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku
    przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

    3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5
    m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla
    kierującego.
    11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez
    ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w
    przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w
    ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem
    uzyskania zezwolenia.
    JanuszHr