  • Data: 2003-09-12 17:17:10
    Temat: Re: prawo autorskie i faktura
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartek.pierzchalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bjskus$aqe$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    Oczywiście
    > na ulotce znajdują sie takie rzeczy jak zdjęcia produktów ( wykonałem je
    > sam) oraz wszelkiego rodzaju elementy ozdobne, które wykonałem na potrzeby
    > danej ulotki. Czy w tej sytuacji klient może domagać sie ode mnie
    > przekazania tych wszystkich materiałów wyjściowych, aby je następnie
    > przekazać innemu wykonawcy?

    Jeśli nie spisaliście żadnej umowy która reguluje takie kwestie, to
    dostarczasz tylko to, co jest wyszczególnione na fakturze. Materiałów
    źródłowych dostarczać nie musisz, co najwyżej stracisz klienta jeśli bardzo
    mu na nich zależy.

    > Czy mam on prawo do tego, aby mój projekt modyfikować o innego grafika?

    IMO tak. Zapłacił za projekt i może go teraz ulepszać do woli. Tyle że nie
    może twierdzić, że powstał on bez twojego udziału, bo autorem (czy
    współautorem) konkretnego projektu będziesz już zawsze.

    Pzdr

    A.