  • Data: 2003-09-12 14:24:22
    Temat: prawo autorskie i faktura
    Od: "bartek.pierzchalski" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry
    Zajmuję sie grafika i ilustracją. Chciłąbym sie dowiedzieć, czy wykonując
    dla klienta projekt reklamowy i wystawiając mu fakturę po zakończeniu
    projektu - jestem zobowiązany oddawać mu całość materiałów, które
    wykorzystałem do wykonania określonego projektu? Chciałbym dodać, iż nie
    spisywaliśmy żadnej umowy.
    np: wykonując ulotkę - oddaję na płycie gotowy do druku projekt. Oczywiście
    na ulotce znajdują sie takie rzeczy jak zdjęcia produktów ( wykonałem je
    sam) oraz wszelkiego rodzaju elementy ozdobne, które wykonałem na potrzeby
    danej ulotki. Czy w tej sytuacji klient może domagać sie ode mnie
    przekazania tych wszystkich materiałów wyjściowych, aby je następnie
    przekazać innemu wykonawcy?
    Czy mam on prawo do tego, aby mój projekt modyfikować o innego grafika?
    Pozdrawiam
    i prosze o opinię kogoś lepiej zorientowanego w tym temacie niż ja sam :-)
    Bartek