  • Data: 2003-09-12 21:40:09
    Temat: Re: prawo autorskie i faktura
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bartek.pierzchalski wrote:

    > Czy w tej sytuacji klient może domagać
    > sie ode mnie przekazania tych wszystkich materiałów wyjściowych, aby je
    > następnie przekazać innemu wykonawcy?

    A czy przekazałeś klientowi prawa autorskie do wszystkich materiałów
    wyjściowych? A czy przekazałeś klientowi prawa autorskie do materiałów na
    płytce?

    Przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania formy pisemnej
    pod rygorem nieważności.

    > Czy mam on prawo do tego, aby mój projekt modyfikować o innego grafika?

    art. 2 ust. 1 Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
    przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla
    prawa do utworu pierwotnego.
    2. Rozporządzenie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy
    utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do
    utworu pierwotnego wygasły.
    4. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku inspiracji
    cudzym utworem.

    Art. 17 Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne prawo
    do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach
    eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu.

    art. 60 ust. 1 Korzystający z utworu jest zobowiązany umożliwić twórcy przed
    rozpowszechnieniem utworu przeprowadznie nadzoru autorskiego. Jeżeli
    wniesione w związku z nadzorem zmiany w utworze są niezbędne i wynikają z
    okoliczności od twórcy niezależnych koszty ich wporwadzenia ociążają
    nabywcę autroskich praw majątkowych lub licencjobiorcę.
    4. Twórcy utworu plastycznego przysługuje prawo do sprawowania odpłatnego
    nadzoru autorskiego.

    art. 45 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    Jeżeli umowa nie stanowi inacze, twórcy przysługuje odrębne wynagrodzenie za
    korzystanie z utworu

    --
    Pozdrawiam,
    Marysia