    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawny status sprzedającego mieszkania
    Date: Mon, 19 Mar 2007 10:37:38 +0100

    On Sun, 18 Mar 2007, a...@g...com wrote:

    > Mam gotówkę i działkę, wydaje się też, że w miejscowości, w której
    > chcę budować jest koniunktura... Ale zajmuję się zupełnie czym innym i
    > nie znam się na prawie...

    Z tego nie wynika, że prawo Cię nie obowiązuje :)

    > i nie chcę zakładać firmy.
    > Pytanie jak sprzedać te budynki, czy mieszkania, będąc osobą fizyczną.
    > Przecież jest tu ewidentna chęć zarobienia, czy urząd skarbowy nie
    > będzie miał z tym problemu?!

    Nie wiem ktory urząd. Jeśli chodzi o ZUS to sie nie wypowiem :O
    A jeśli chodzi o skarbowy, to podatki przecież będą sie należały
    tak czy siak.
    Jak Ci się np. wydaje, że podatki płacą tylko firmy, to jesteś w błędzie,
    przykladowo taki VAT można zapłacic z różnych "tytułów", wręcz jest
    jawny zapis (w ustawie) że niedopełnienie formalności w czynnościach
    nie zwalnia z podatku.
    Może wyjść, że nie zakładając firmy np. "po prostu" stracisz VAT
    do odliczenia i tyle. Czyli przy sprzedaży VAT przyjdzie odprowadzić,
    ale tego ktory firma (ściślej: zarejestrowany podatnik, bo wcale
    nie musi to być firma) by odliczyła odliczyć nie bedzie jak.
    Zamiar nieznajomości prawa wcale nie musi być opłacalny!

    pzdr, Gotfryd