  • 1. Data: 2007-03-18 13:05:08
    Temat: prawny status sprzedającego mieszkania
    Od: a...@g...com

    Pytanie: czy osoba fizyczna może wybudować dom kilkurodzinny
    (bliźniak, blok lub szeregówkę) i sprzedać mieszkania bez konieczności
    zakładania firmy??? Będę wdzięczna za każdą odpowiedź, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-18 14:21:30
    Temat: Re: prawny status sprzedającego mieszkania
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > Pytanie: czy osoba fizyczna może wybudować dom kilkurodzinny
    > (bliźniak, blok lub szeregówkę) i sprzedać mieszkania bez konieczności
    > zakładania firmy???

    Może. Tylko nie wydaje mi się żeby to było opłacalne.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-18 17:18:24
    Od: a...@g...com

    > Może. Tylko nie wydaje mi się żeby to było opłacalne.

    Dlaczego?
    Chętnie usłyszę wyjaśnienie tej myśli, szukam wszelkich za i przeciw.
    Mnie właśnie wydaje się to bardzo opłacalne. Przecież w ten sposób
    działają chyba developerzy...
    Mam gotówkę i działkę, wydaje się też, że w miejscowości, w której
    chcę budować jest koniunktura... Ale zajmuję się zupełnie czym innym i
    nie znam się na prawie... i nie chcę zakładać firmy.
    Pytanie jak sprzedać te budynki, czy mieszkania, będąc osobą fizyczną.
    Przecież jest tu ewidentna chęć zarobienia, czy urząd skarbowy nie
    będzie miał z tym problemu?!

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 4. Data: 2007-03-18 19:35:52
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał
    >Pytanie jak sprzedać te budynki, czy mieszkania, będąc osobą fizyczną.
    >Przecież jest tu ewidentna chęć zarobienia, czy urząd skarbowy nie
    >będzie miał z tym problemu?!

    Urząd problemu nie będzie miał, co najwyżej Ty. Może np. uznać, że jest to
    działalność gospodarcza i zaczną się problemy. Poza tym weź pod uwagę
    podatek jaki będziesz musiała zapłacić od tych transkacji i dochodu z nich
    uzyskanego, według mnie to się wcale nie opłaca.

    --
    p09v

  • 5. Data: 2007-03-19 09:37:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Mar 2007, a...@g...com wrote:

    > Mam gotówkę i działkę, wydaje się też, że w miejscowości, w której
    > chcę budować jest koniunktura... Ale zajmuję się zupełnie czym innym i
    > nie znam się na prawie...

    Z tego nie wynika, że prawo Cię nie obowiązuje :)

    > i nie chcę zakładać firmy.
    > Pytanie jak sprzedać te budynki, czy mieszkania, będąc osobą fizyczną.
    > Przecież jest tu ewidentna chęć zarobienia, czy urząd skarbowy nie
    > będzie miał z tym problemu?!

    Nie wiem ktory urząd. Jeśli chodzi o ZUS to sie nie wypowiem :O
    A jeśli chodzi o skarbowy, to podatki przecież będą sie należały
    tak czy siak.
    Jak Ci się np. wydaje, że podatki płacą tylko firmy, to jesteś w błędzie,
    przykladowo taki VAT można zapłacic z różnych "tytułów", wręcz jest
    jawny zapis (w ustawie) że niedopełnienie formalności w czynnościach
    nie zwalnia z podatku.
    Może wyjść, że nie zakładając firmy np. "po prostu" stracisz VAT
    do odliczenia i tyle. Czyli przy sprzedaży VAT przyjdzie odprowadzić,
    ale tego ktory firma (ściślej: zarejestrowany podatnik, bo wcale
    nie musi to być firma) by odliczyła odliczyć nie bedzie jak.
    Zamiar nieznajomości prawa wcale nie musi być opłacalny!

    pzdr, Gotfryd