    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa swiadka
    Date: Sat, 24 Aug 2024 12:45:34 +0200

    W dniu 23.08.2024 o 18:59, J.F pisze:
    > Tego było coś ze 100 osób. Może sie pochwalili, może tylko
    > powiedzieli, może mieli "służbowe" kamizelki. Powstały też pewne
    > spiskowe teorie z tym związane, więc może to i istotne.

    Nie widzę powodu, by miano to szczególnie ukrywać, tym nie mniej nadal
    uważam, że to, czy poszukiwana należy do takiego, czy innego kościoła
    nie jest informacją, która ogółowi społeczeństwa jest niezbędna do
    wsparcia poszukiwań. Natomiast należy pamiętać, ze te dane zostają w
    Internecie.

    > Czytelnik jest zainteresowany. Zresztą widać komuś powiedziała,
    > skoro dziennikarz wie.

    Myślę, że wie rodzina. Ponieważ sama zaginiona jest pełnoletnia, to
    zapewne tą "cenną" informacją postanowiono przepchnąć poszukiwania na
    wyższy poziom. Bo w tym konkretnym wypadku łatwo znaleźć w necie
    informacje, ze to nie pierwsza ucieczka tej dziewczyny, wiec zgodnie z
    przepisami zasadniczo Policja odnotowałaby ów fakt, jak wiele innych i
    na tym pozostała.

    > Pytanie tylko czy wie, czy tak sobie strzelił, ewentualnie ktoś inny
    > powiedział w trybie przypuszczającym czy pytającym, a ten się
    > czepił.

    To, to ja już w ogóle pomijam, ze to może być fałszywa informacja.

    > Lubie tak pośledzić wiadomości, bo po paru dniach się trochę
    > wyjaśnia, i widać, co pismaki potrafią zmyślić.

    Dokładnie tak jest. Wiesz, news, ze zaginęła 18to letnia dziewczyna jest
    taki średni. Zwłaszcza, że sama wyjechała z domu zabierając rzeczy -
    piszę o tej zaginionej w ciąży.
    --
    (~) Robert Tomasik