  • Data: 2004-01-09 13:20:52
    Temat: Re: prawa budowlane
    Od: "Robcio" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pewnie
    > calkowicie
    > >
    > sorry ze jestem taki namolny, ale czy znasz jakiej inne akty prawne
    > dotyczące balustrady?

    pracuje w budownictwie i moge Ci zareczyc ze jesli chodzi o budynek
    jednorodzinny to nic Cie tam nie dotyczy.. jesli chocby zamierzasz prowadzic
    dzialalnosc gospodarcza w pomieszczeniach z wyjsciem na dach obowiazuje Cie
    wtedy normy jak dla bud. publicznych. Jest cos w warunkach technicznych (nie
    paietam dokladnie gdzie.. latwo znalezc (tam gdzie schody) nie ma pod reka..
    ale jedynie odnosnie wysokosci (1,1m oczywiscie i przeswitow w "Szczelach"
    nie pamietam - niemoga byc wtedy mniejsze niz 12 czy 15cm (zeby dziecko nie
    wypadlo lub chocby glowy nie wsadzilo ;) Przy duzych wysokosciach nalezy
    zrobic sietke powyzej wys 1,1m lub kosz poniezej balstrady (ale to przy na
    prawde duzych wysokosciach ;))) Po za tym kiedys byla norma (nie wiem czy
    jeszcze obowiazuje) by balustrada wytrzymywala sile 100kg dzialajaca poziomo
    na pochwyt prostopadle do balustrady.
    To tyle ...
    Ale mowie Ci nie w balustradzie problem (najwyzej z jej mocowaniem) ale z
    posadzka (plytki ceramiczne waza wiecej niz papa - wiec polozyc Ci ich nie
    wolno !!!!!!! )