    From: "ewunia" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: pracownicza ksiazeczka zdrowia
    Date: Wed, 21 Jun 2006 11:48:05 +0200

    Tak, wymagane jest badanie i wpisanie przez lekarza orzeczenia do książeczki
    dla celów sane-epid. Musisz iść do lekarza, każdy lekarz, ktory ma prawo
    wykonywania zawodu bez względu na specjalizację i miejsce pracy, może takie
    badanie przeprowadzić. Obowiązuje go jednka prowadzenie Ewidencji badań.

    a oto podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dn.4 kwietnia
    2003r. w sprawie wykazu prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość
    przeniesienia
    1. Wykaz prac, przy wykonywaniu których istnieje szczególne ryzyko
    przeniesienia na inne osoby zakażenia prątkami gruźlicy:
    Prace na stanowiskach związanych z ciągłym kontaktem z ludźmi w:
    1) przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty;

    ewunia