  • 1. Data: 2006-06-20 20:24:47
    Temat: pracownicza ksiazeczka zdrowia
    Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl>

    Czy pracownicza ksiazeczka zdrowia jest wymagana od wychowacy na kolonii
    (dzieci od 9 lat). Pracuje na uczelni na stanowisku dydaktycznym i lekarz
    medycyny pracy nie wymagal ode mnie badan z sanepidu, a słyszałem, że jadac
    na kolonie trzeba miec badania z sanepidu takze.
    Nie wiem czy zadalem pytanie na wlasciwej grupie, ale jesli nie, to
    przepraszam

  • 2. Data: 2006-06-21 09:48:05
    Temat: Re: pracownicza ksiazeczka zdrowia
    Od: "ewunia" <e...@p...onet.pl>

    Tak, wymagane jest badanie i wpisanie przez lekarza orzeczenia do książeczki
    dla celów sane-epid. Musisz iść do lekarza, każdy lekarz, ktory ma prawo
    wykonywania zawodu bez względu na specjalizację i miejsce pracy, może takie
    badanie przeprowadzić. Obowiązuje go jednka prowadzenie Ewidencji badań.

    a oto podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dn.4 kwietnia
    2003r. w sprawie wykazu prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość
    przeniesienia
    1. Wykaz prac, przy wykonywaniu których istnieje szczególne ryzyko
    przeniesienia na inne osoby zakażenia prątkami gruźlicy:
    Prace na stanowiskach związanych z ciągłym kontaktem z ludźmi w:
    1) przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty;

    ewunia