  • Data: 2010-04-20 08:07:57
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:52:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > W ogólności pewnie tak. W szczególności jednak może być nieprawda.
    > Przykładowo: Instruktor prawa jazdy może pracować 8h dziennie ,,na
    > fotelu'' i jednocześnie nie więcej niż 12h dziennie w dowolnym rodzaju
    > pracy. Jeśli więc ktoś pracując ,,na fotelu'' instruktora nie poda
    > informacji o tym, że pracuje gdzie indziej, to przekroczy limity.

    Owszem, faktycznie, par. 14 rozporządzenia MI w sprawie szkolenia,
    egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami,
    instruktorów i egzaminatorów.

    > Podejrzewam, że takie limity znajdują się także w innych przepisach.

    Oczywiście, zdarzają się takie przepisy. Jest to raczej wyjątek, niż
    reguła.

    > Pytanie następne: Czy pracodawca w trosce o jakość pracy nie może
    > narzucić takich limitów wewnętrznie? Bo jak mu przychodzi pracownik na
    > tokarkę po nocce w innej fabryce, to mu wypadkowość rośnie, wydajność
    > spada....

    Nie może wewnętrznie, obawiam się, że nawet w umowie by się nie dało --
    kp wyraźnie mówi o "zakazie konkurencji" a nie o "zakazie podejmowania
    dodatkowej pracy".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl