  • Data: 2010-04-20 08:11:39
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: " GK" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > No i jakie prawo zakazuje zadania takiego pytania? A jak pracodawca
    > zapyta o ulubiony kolor (bo będzie chciał dostosować remont biura do
    > preferencji pracowników), to też nie wolno?

    Wiem, że na tej grupie na pytania typu "czy mogę pozwać lotnisko i premiera
    za to, że krowa mi się nie cieli" odpowiadamy zwykle "możesz".
    Tutaj wątkotwórca zadał sensowne pytanie. Być może pracodawca może zapytać,
    ale pracownik może odmówić odpowiedzi, jeśli pracodawca nie wskazę mu
    podstawy do żądania odpowiedzi. Wcześniej rozważyłbym jednak najpierw kwestię
    dopuszczalności takie pytania w świetle zasad prawa pracy.

    GK