  • Data: 2007-11-20 01:51:56
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:47423117$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Podstawę prawną podasz?
    Czego podstawę?
    Że żywota dokonać może?

    > Popatrz jakie ma obowiązki kierujący pojazdem, który zmienia kierunek
    > jazdy, a jeśli uważasz, że ma pierwszeństwo, to
    > podaj przepis, który zobowiązuje pieszego, do rozejrzenia się czy za
    > plecami czasami nie ma samochodu, który być może będzie skręcał.
    Ty sobie lepiej poczytaj co oznacza wtargnięcie na jezdnię. Nawet na
    przejściu. Mnie się nie chce tak łatwo dostepnej wiedzy na tacy leniowi
    podawać.

> [...]
    > kierowca, który skręca ma pewne obowiązki, konwencja wiedeńska mówi o
    > tym jasno: Nie naruszając postanowień artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 13
    > ustępu 1 konwencji, w razie braku na jezdni przejścia dla pieszych,
    > oznaczonego jako takie lub wyznaczonego znakami na jezdni, kierujący,
    > którzy zamierzają skręcić na inną drogę, mogą to uczynić tylko
    > pozostawiając możliwość przejścia - nawet przez zatrzymanie się w tym
    > celu - pieszym, którzy weszli na jezdnię tej innej drogi w warunkach
    > ustalonych w artykule 20 ustępie 6 konwencji.
    U nas obowiązuje w pierwszym rzędzie ustawa PoRD. Z konwencją to pobiegasz
    sobie poźniej.
    Ale i wtedy najpierw przeczytaj ją uważnie, bo wskazujesz zapisy przeczące
    twojej własnej "teorii".

    --
    Jotte