  • Data: 2007-11-20 20:09:20
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fhupdt$s9e$1@news.dialog.net.pl...

    > Podobnie z ustawą - jeśli zachodzi podejrzenie, że jej zapisy są niezgodne
    > z umowami/traktatami/konwencjami miedzynarodowymi, to należy je zaskarżyć.
    > Ale do czasu prawomocnego orzeczenia odpowiedniego organu - obowiązują.
    > Nie jest bowiem tak, że np. niejaki Marcin Wasilewski uzna sobie w swym
    > przekonaniu, iż rozporządzenie jest niezgodne z ustawą i nie będzie się do
    > niego stosował.

    ROTFL, znajdź sobie orzecznictwo, co się dzieje, gdy nakładają się
    przepisy wzajemnie wykluczające się.
    Ty powołujesz się w sądzie na ustawę, ja na akt miedzynarodowy ratyfikowany
    przez Polskę i efekt jest taki, że przegrywasz.
    Jak myślisz, dlaczego Polska przegrywa tyle spraw przed europejskim wymiarem
    sprawiedliwości?
    A wracając do twojej teorii, jeśli zapis rozporządzenia jest niezgodny z
    innym zapisem ustawowym, to nie stosujuąc się do treści rozporządzenia,
    powołuję się na zapisy ustawy i finito. Żadnego rozporządzenia nie muszę w
    tym celu zaskarżać.
    Gdyby było inaczej, to byle burmistrz Koziej Wółki mógłby wprowadzić
    jakieś chore prawo miejscowe, które było by niezgodne z ustawami, czy
    rozporządzeniami, a pomimo to było by obowiązujące, bo nikt go nie
    zaskarżył.

    > Wygląda, że to właściwa dla ciebie pozycja.
    > Tak zostań.

    No przy Twoich teoriach, to całkiem możliwe :)