eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[pord] kolizja, jak się bronić › Re: [pord] kolizja, jak się bronić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Date: Wed, 05 May 2010 11:44:40 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 39
    Message-ID: <hrre3m$g3r$1@node1.news.atman.pl>
    References: <3...@n...onet.pl> <hrpppn$d60$1@inews.gazeta.pl>
    <1ss0j80dq7gtt$.dlg@rower.power.pl> <hrptjs$sa1$1@inews.gazeta.pl>
    <hrpu9f$8dr$1@node1.news.atman.pl> <hrpv27$54a$1@inews.gazeta.pl>
    <hrq0or$8r8$1@node1.news.atman.pl> <hrq2nr$jhe$1@inews.gazeta.pl>
    <hrq48c$9af$1@node1.news.atman.pl> <hrqi4f$1re$1@inews.gazeta.pl>
    <hrr7mu$ipi$1@node2.news.atman.pl> <hrr9e1$443$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-232-158-202.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1273052086 16507 94.232.158.202 (5 May 2010 09:34:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 May 2010 09:34:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    In-Reply-To: <hrr9e1$443$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:638053
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2010-05-05 10:14, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    >
    >>>> I chyba zakładasz że wyprzedzający jako pierwszy rozpoczął
    >>>> swój manewr co nie wynika z opisu.
    >>>>
    >>> ale z zeznan policjanta juz zapewne tak.
    >>
    >> Sprawa trafi do sądu i tam sędzia nie koniecznie musi uwierzyć
    >> policjantowi.
    >
    > Zeznania policjanta mogą co najwyżej zadecydować o ukaraniu go za
    > wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym. Winy skręcającego - moim zdaniem -
    > nie są w stanie zmienić, bowiem jest ona oczywista. Podjął manewr
    > przecięcia innego pasa jezdni nie upewniwszy się, czy będzie to
    > bezpieczne. A policjant musiał jechać powoli, skoro tylko mu wgniutł
    > drzwi, a nie wyrzucił go z drogi stycznym uderzeniem. Skoro jechał
    > powoli, to musiał już dłuższą chwilę być na tym drugim pasie.

    To że straty/uszkodzenia były małe może tez oznaczać że odpowiednio
    wcześnie hamował. I w żadnym razie nie udowadniają że wyprzedzający
    rozpoczął manewr jako pierwszy.

    Rozpatrz taką sytuację. Podjeżdżam do osi jezdni z zamiarem
    skrętu w bramę, sygnalizuje to ale staję by przepuścić pieszego
    blokującego wjazd. Z daleka nadjeżdża mistrz kierownicy i widzi
    mnie stojącego. Pieszy przechodzi, zerkam w lusterko mistrz
    kierownicy zbliża się na moim pasie, puszczam sprzęgło i ruszam
    jak zawsze w takich przypadkach bardzo powoli. W tym samym momencie
    mistrz kierownicy zjeżdża na lewy pas bo uważa że zdąży mnie wyprzedzić
    i zaoszczędzi sobie hamowanie, zwalnianie i klika sekund wcześniej
    dojedzie do kolejnych świateł. Kto jest winny w tym przypadku ?

    Dla ułatwienia, mistrz kierownicy:
    1. Przekroczył linie ciągłą.
    2. Rozpoczął manewr wyprzedzania pojazdu sygnalizującego skręt w lewo
    3. i wykonywującego ten manewr.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1