    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: porada potrzebna - KK art 217
    Date: Mon, 19 May 2008 00:57:00 +0200

    Użytkownik "PL" <c...@u...alles> napisał w wiadomości
    news:20080519003745.4e443990.cioranie@uber.alles...

    > celem działania kierowcy była chęć odegrania sie na rowerzyście

    Pytanie, czy uda się to udowodnić przed sądem w razie czego.

    > , w sumie
    > nie do konca wiem za co - nawet zakladajac ze pojazd zostal uszkodzony
    > to trudno zakladac ze bylo to uszkodzenie rozmyslne, prawda ?

    A jak nie było umyślne, to coś z punktu widzenia kierowcy zmienia? Kolizje
    z zasady są nieumyślen.

    > w takiej sytuacji napasc na rowerzyste byla troche przesadna.

    Pod warunkie, że keirowca wiedział, ze nie doszło do uszkodzeni w chwili
    podjemowania dzialań.

    > cale zdarzenie
    > mialo miejsce na drodze dojazdowej pod blokiem mieszkalnym, slepej
    > zreszta, - nie bardzo bylo gdzie uciekac wiec oddalenie sie z miejsca
    > wypadku chyba nie bedzie podnoszone; kierowca nie wzywal rowerzysty do
    > zatrzymania sie a od razu uzyl sily.

    Rowerzysta powinien się sam zatrzymać. Moze i kierowca przesadził, tym nie
    mniej w sumię go rozumiem. jakby uprzedził rowerzystę o swoim zamiarze, to
    ten pewnie by odjechał. Wykorzystał zaskoczenie.

    > roztaczasz raczej zniechecajaca
    < wizje, ale mimo wszystko pojde do sadu i sproboje zawalczyc o swoja
    > racje.

    Nie bronię. Nawet życzę powodzenia. Zawsze mogę się mylić :-)