  • Data: 2010-08-28 15:46:45
    Temat: Re: pomyłka przy uzgodnieniu ceny
    Od: "xiangx" <x...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Jeśli chcesz iść na udry, to zażądaj faktury korygującej (tak, żebyś
    > miał potwierdzenie tego żądania).
    >
    > Potem on ewentualnie ma roszczenie o dopłatę, ale tylko jeśli potrafi
    > udowodnić, że się należy i to tylko przez sąd.
    >
    > Swoją szosą jeśli możesz udowodnić, że ci groził postępowaniem
    > karno-skarbowym, to możesz donieść o groźbach karalnych z jego strony.
    >
    > Co do jego roszczenia - tutaj na dwoje babka wróżyła, bo sąd może uznać,
    > że doszło do "oczywistej pomyłki" i przyklepać wraz z kosztami.
    >
    > Ważne pytanie - jaka cena była "na półce"?

    Na półce cen tego towaru nie było. Towar był sprowadzany
    na zamówienie. Cena była tak niska, że jakbym spojrzał na
    paragon w tamtej chwili, to bym poinformował sprzedawcę.
    Problem w tym że ani on, ani ja nie spojrzeliśmy. I problem
    łatwy do rozwiązania, po sprawdzeniu okazało się że sprzedawca
    pobrał o 90% mniej niż powinien. Kwota mała, rzędu 1500zł,
    jeśli sprzedawca by poczekał jeszcze kilka godzin, to ja
    bym otrzymał przelew na swoje konto, a on by po prostu
    otrzymał zwrot.

    Jednak sprzedawca zaczął mi grozić że "jeśli nie oddam to
    takie sprawy załatwia się inaczej" po czym dodał że ma
    znajomości w urzędzie skarbowym. Jego słowa dosłownie mnie
    zmroziły, wstrzymałem się z przelewem i najchętniej teraz
    bym mu po prostu nic nie zwracał. Szkoda że nie jestem
    w stanie udowodnić groźby karalnej.