  • Data: 2019-06-11 19:40:17
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.06.2019 o 12:14, J.F. pisze:

    > Jak z tytulu wynika, to chodzi o sprawe posla Wiplera. Bo nie wiem,
    > czy moge napisac pobicie, kulsony sie obraza :-P

    Na filmiku widać, ze ktoś się "szarpie".

    > Moze to doprowadzi
    > https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/inne-ujecie-incy
    dentu-posla-wiplera-z-policja,1358878.html

    Tu zdecydowanie lepiej

    > No, wierzac panu rzecznikowi, to mi wychodzi ze nie sprawdzono az do
    > 5-tej rano.

    Mnie raczej o postępowanie chodziło

    > To ty ja pare razy powtarzales. Ja jej niezbyt wierze. Ale przyznaje,
    > ze to jest jedyne przepisowe rozwiazanie.

    Nie jedyne. Jeszcze kilka możliwości istnieje, ale nie ma sensu
    konfabulować.

    > Nie mialo prawa. Tzn oczywiscie moze sie zepsuc, ale wtedy:
    > -sugerujesz, ze koledzy przymykali ludzi nie majac podstaw ?
    > -sugerujesz, ze koledzy swiadomie poslugiwali sie niesprawnym
    > urzadzeniem ?

    Czyi koledzy? Po za tym, jak urządzenie jest niesprawne, ale daje wynik
    prawdopodobny, to skad mają wiedzieć, ze jest niesprawne?

    > No jak, przeciez funkcjonariusz na sluzbie tak nie moze :-)

    No w każdym razie nie powinien.

    > np nie znali przepisow na pamiec, a pijany przeciez nie podskoczy.

    Dla patrolówki to raczej standardowe działanie.

    > Ustawy nie znasz ? To przeczytaj, jest publicznie dostepna :-P

    Boję się, że znam, a Ty jej ewentualnie nie rozumiesz. Zatrzymywali go w
    lesie. Jakby nawet o 5 rano się okazało, ze jest trzeźwy "jak świnia",
    to by nadal nie zmieniło faktu, że został o północy zatrzymany. Co
    najwyżej należałoby zbadać, czy zawinione byłoby zatrzymanie opiekuńcze
    trzeźwej osoby.

    > No, tak po prawdzie, to w pewnych sytuacjach jak zatrzymacie
    > podejrzanego w piatek po poludniu, to 48h moze byc za malo, aby
    > wyjasnic sprawe. Ale jak w poniedzialek tez swieto ?

    Co ma święto do rzeczy? To nie sklep, że zamyka się na niedzielę, czy
    święto.

    > A tak w ogole, to powinno byc "zwolnic niezwlocznie" a nie "mamy 48h"

    A jest inaczej?

    > Tzn mialem na mysli dwoch ludzi zajetych przez 72h. Razem 144rh.
    > Policjantow moze, a jak widac musi byc wiecej. 6 co najmniej.

    Ale przecież oni mogą coś innego robić. Jeśli gościa trzeba będzie
    pilnowac, to maksymalnie zużyje to 72 roboczogodziny. To znaczy ze
    wzgledów organizacyjnych akurat więcej,. ale nie wiem, do czego dążysz.
    To nie są częste przypadki.

    > Bo policjant do toalety tez musi, a wtedy nikt nie pilnuje, wiec
    > musi byc dwoch policjantow.

    Zauważyłeś ciekawy problem, którego przykładowo przełożeni czasem nie
    zauważają.