  • Data: 2009-01-20 23:47:45
    Temat: Re: podzial majatku
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <a...@p...goo
    glegroups.
    com> p...@h...com napisal(a):

    > witam,

    > mam pytanie,
    > zalozmy ze mam milion zlotych,
    > teraz zenie sie i po jakims okresie rozwodze,
    > czy moja byla zona dostanie polowe z tego miliona czy tez tylko polowe
    > z tego co w czasie malzenstwa wypracowalismy ?

    Jesli chcesz mieć prawo do SWOICH rzeczy sprzed terminu małżeństwa, a sa to
    rzeczy wartościowe, o które bys się chciał "bić" po np. 20 latach
    małżeństwa, musisz miec dowody na rzeczy tych posiadanie w konkretnym czasie.
    Albo - przezornie przyjąc pisemne oświadczenie narzeczonej o tym, ze przyjmuje
    do wiadomości stan TWEGO majatku PRZED małżeństwem. I schowac głęboko
    to oswiadczenie. Spisane u notariusza, co ważne. :)

    może więc sie ci przydac intercyza.
    "Intercyzę można zawrzeć zarówno przed, jak i w czasie trwania małżeństwa.
    Jeżeli rozdzielność ustanowiono przed zawarciem związku,
    każdy z małżonków zachowuje majątek zgromadzony przed ślubem oraz majątek
    nabyty później. W przypadku zawarcia umowy o rozdzielności majątkowej
    już w trakcie trwania małżeństwa, rozdzielność zajmuje miejsce ustawowej
    wspólności majątkowej - małżonek zachowuje więc te składniki majątku,
    które przypadły mu w drodze podziału majątku wspólnego, oraz przedmioty
    nabyte już po wprowadzeniu rozdzielności."

    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/intercyza_co_
    to_takiego-a_504.htm