  • Data: 2008-04-09 20:27:10
    Temat: Re: podpis elektroniczny dla urzędu - ktoś wypełniał wniosek?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "raqs" <raqs@_ciach_polbox.com> napisał w wiadomości
    news:ftj7j8$ttu$1@news.onet.pl...

    Zauwaz, ze ustawa dotyczy wystawcy podpisu (art 2.) a nie jego uzytkownika.

    > Podstawa prawna wg mnie wynika bezpośrednio z ustawy o podpisie
    > elektronicznym (dokładnie został przepisany jeden z paragrafów).
    > podejrzewam, że nikt nie próbował tego zrozumieć.

    A konkretnie, ktory? Bo jezeli 14.1.1) to bym sie im jednak kazal wypalowac.
    A jezeli 20.2 to tym bardziej, bo nie skladasz wniosku o umieszczenie.

    > Co się zaś tyczy nieuczciwego postępowania centrów certyfikacji - czyż
    > nie podejrzane jest, że ZUS - jeden z głównych odbiorców usług

    Inna sprawa jest, czy ZUS przez przypadek nie wymaga takiej informacji
    (20.2) w certyfikacie. Ale nie sadze. Jakby tak bylo to licencjonowanie
    doradcy zrobili by dym.

    > certyfikacyjnych Unizeto wymusza na swoich klientach stosowanie podpisu
    > kwalifikowanego? Czy podpis kwalifikowany nie powinien być przywilejem
    > obywatela, nie zaś jego obowiązkiem?

    Ponawiam pytanie: czy ktos _jeszcze_ poprosil UOKiK o sprawdzenie cen? Bo te
    proponowane maja sie nijak do ponoszonych kosztow (rozwiazania juz maja, a
    infrastruktura to niekoniecznie to co koszuje najwiecej w tego typu
    systemach).

    sz.