  • 1. Data: 2008-04-09 13:23:31
    Temat: podpis elektroniczny dla urzędu - ktoś wypełniał wniosek?
    Od: raqs <r...@i...eu-hate_spam>

    Witam,

    Utknąłem na etapie wypełniania wniosku o wydanie kwalifikowanego
    certyfikatu (Certum)
    W jednym z pól muszę wskazać zastosowanie certyfikatu (we własnym
    imieniu, jako przedstawiciel innej osoby fizycznej, osoby prawnej, w
    charakterze członka organu albo organu osoby prawnej itd..)

    Nie mam problemu dla wójta - jest organem władzy publicznej, ale co z
    osobami, które wydają decyzje z jego upoważnienia?
    Ktoś może przepchnął już tą procedurę?

    z góry dziękuję za wszelkie informacje

    raqs

  • 2. Data: 2008-04-09 14:57:54
    Od: "piotrek" <piotrekjw_@_gmail.com>

    Użytkownik "raqs" <r...@i...eu-hate_spam> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie mam problemu dla wójta - jest organem władzy publicznej, ale co z
    > osobami, które wydają decyzje z jego upoważnienia?

    jako organ władzy publicznej, ale upewnij si ena infoliniii certum

  • 3. Data: 2008-04-09 18:54:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > jako przedstawiciel innej osoby fizycznej, osoby prawnej, w charakterze
    > członka organu albo organu osoby prawnej itd..)

    Ja bym nie wypelnial. A jak odmowia przyjecia wniosku to bym poprosil o
    podanie podstawy prawnej, z ktorej wynika, ze trzeba podac.

    BTW: czy ktos oprocz mnie poprosil UOKiK o zbadanie czy podejrzanie zbierzne
    ceny wystawienia kwalifikowanego certyfikatu nie nosza znamion zmowy
    cenowej?

    sz.

  • 4. Data: 2008-04-09 18:55:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    Ja bym nie wypelnial. A jak odmowia przyjecia wniosku to bym poprosil o
    podanie podstawy prawnej, z ktorej wynika, ze trzeba podac.

    BTW: czy ktos oprocz mnie poprosil UOKiK o zbadanie czy podejrzanie zbiezne

  • 5. Data: 2008-04-09 20:03:19
    Od: "Jerry" <j...@k...i-net.com.pl>

> [...]
    > jako przedstawiciel innej osoby fizycznej, osoby prawnej, w charakterze
    > członka organu albo organu osoby prawnej itd..)

    Mi kazali innych wpisać jako przedstawiciel....
    Problem w tym - jak pisalem troche wcześniej - ze taki zapis dostaniesz na
    certyfikacie - i nie bedziesz podobno normalnie sie mógl ttym podpisać,
    tylko Jan Kowalski, zastępca Wójta Pcimia Dolnego.
    No i podpisz się tak na swojej deklaracji podatkowej....

    Jerry

  • 6. Data: 2008-04-09 20:05:59
    Od: raqs <raqs@_ciach_polbox.com>

    szomiz napisał(a):
> [...]
    >
    > BTW: czy ktos oprocz mnie poprosil UOKiK o zbadanie czy podejrzanie zbiezne
    > ceny wystawienia kwalifikowanego certyfikatu nie nosza znamion zmowy

    Podstawa prawna wg mnie wynika bezpośrednio z ustawy o podpisie
    elektronicznym (dokładnie został przepisany jeden z paragrafów).
    podejrzewam, że nikt nie próbował tego zrozumieć.
    Co się zaś tyczy nieuczciwego postępowania centrów certyfikacji - czyż
    nie podejrzane jest, że ZUS - jeden z głównych odbiorców usług
    certyfikacyjnych Unizeto wymusza na swoich klientach stosowanie podpisu
    kwalifikowanego? Czy podpis kwalifikowany nie powinien być przywilejem
    obywatela, nie zaś jego obowiązkiem?

    z pozdrowieniami
    raqs

  • 7. Data: 2008-04-09 20:27:10
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "raqs" <raqs@_ciach_polbox.com> napisał w wiadomości

    Zauwaz, ze ustawa dotyczy wystawcy podpisu (art 2.) a nie jego uzytkownika.

    > Podstawa prawna wg mnie wynika bezpośrednio z ustawy o podpisie
    > elektronicznym (dokładnie został przepisany jeden z paragrafów).
    > podejrzewam, że nikt nie próbował tego zrozumieć.

    A konkretnie, ktory? Bo jezeli 14.1.1) to bym sie im jednak kazal wypalowac.
    A jezeli 20.2 to tym bardziej, bo nie skladasz wniosku o umieszczenie.

    > Co się zaś tyczy nieuczciwego postępowania centrów certyfikacji - czyż
    > nie podejrzane jest, że ZUS - jeden z głównych odbiorców usług

    Inna sprawa jest, czy ZUS przez przypadek nie wymaga takiej informacji
    (20.2) w certyfikacie. Ale nie sadze. Jakby tak bylo to licencjonowanie
    doradcy zrobili by dym.

    > certyfikacyjnych Unizeto wymusza na swoich klientach stosowanie podpisu
    > kwalifikowanego? Czy podpis kwalifikowany nie powinien być przywilejem
    > obywatela, nie zaś jego obowiązkiem?

    Ponawiam pytanie: czy ktos _jeszcze_ poprosil UOKiK o sprawdzenie cen? Bo te
    proponowane maja sie nijak do ponoszonych kosztow (rozwiazania juz maja, a
    infrastruktura to niekoniecznie to co koszuje najwiecej w tego typu
    systemach).

    sz.

  • 8. Data: 2008-04-09 20:34:10
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Jerry" <j...@k...i-net.com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "raqs" <r...@i...eu-hate_spam> napisał w wiadomości

    > Mi kazali innych wpisać jako przedstawiciel....

    Bo w takim przypadku wiecej zarabiaja. Takie informacje maja obowiazek
    wpisac _na_wniosek_.

    I dopoki inne przepisy nie okreslaja, ze elektroniczny podpis w ramach
    reprezentacji musi zawierac informacje o niej, to mam wrazenie, ze wystawca
    zrobil sobie zrodlo stalego dochodu ze swiadomego wprowadzania w blad swoich
    klientow.

    sz.

  • 9. Data: 2008-04-09 20:39:36
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > Mi kazali innych wpisać jako przedstawiciel....

    Bo w takim przypadku wiecej zarabiaja. Takie informacje maja obowiazek

    Zwlaszcza, ze:
    "bezpieczny podpis elektroniczny - podpis elektroniczny, ktory:

    a) jest przyporzadkowany wylacznie do osoby skladajacej ten podpis,"

  • 10. Data: 2008-04-10 05:49:50
    Od: raqs <r...@i...eu-hate_spam>

    piotrek pisze:

    > Użytkownik "raqs" <r...@i...eu-hate_spam> napisał w wiadomości

    > jako organ władzy publicznej, ale upewnij si ena infoliniii certum

    No właśnie na infolinii powiedzieli mi, że osoby z upoważnienia powinny
    zakreślić " w charakterze członka organu albo organu osoby prawnej"
    Wg mnie ktoś, kto wydaje decyzję z upoważnienia wójta, jest drugim
    wójtem (w tym wypadku), a więc organem władzy publicznej. Czyżby
    niekompetencja infoliniowców?

    podr
    Raqs