eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony
    nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Date: Thu, 27 Oct 2022 19:08:50 +0200
    <tj15hk$1761$1@gioia.aioe.org>
    <6354307d$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <JP05L.788410$qD%2.132971@fx08.ams1>
    <63551c08$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <LIl5L.1194761$G_96.76246@fx13.ams1>
    <6356d52f$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <yxJ5L.266441$GzSf.66575@fx04.ams1>
    <63587454$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <tjamcl$til$1@gioia.aioe.org>
    <11afx7d86j0pf$.1fal8yb6ke8ug.dlg@40tude.net>
    <tjeb3j$upi$1@gioia.aioe.org>

    On Thu, 27 Oct 2022 18:20:03 +0200, Kviat wrote:

    > A jak się projektuje?
    >
    > Projektowanie budowli jest bardziej skomplikowane niż myślisz.
    >
    > https://inzynierbudownictwa.pl/zuzycie-techniczne-bu
    dynkow-kiedy-podjac-decyzje-o-rozbiorce/

> [...]
    > przepisy te lub wymagania nie stanowią inaczej, to wymagany czas
    > użytkowania dla budowli może być dobierany zgodnie z danymi podanymi w
    > tabeli. Wymagany okres użytkowania może być również ustalany dla części
    > bu­dynku. W tab. 2 przedstawiono w la­tach klasyfikację okresu
    > użytkowania dla konstrukcji budowlanych. Czas ten, w przypadku gdy
    > konstrukcja jest trwała i nie podlega wymianie, jest równy okresowi
    > użytkowania budowli."
    >
    > Inaczej projektuje się wiadukt na 120 lat, a inaczej tymczasową na 3
    > lata kładkę nad budowaną właśnie autostradą.

    kładka to chyba nie dla tira.
    Poza tym pamietam jakies tymczasowe mosty ... ktore były
    wydzierzawione, i potem pojechaly w inne miejsce ...

    A zamek w Malborku nadal stoi ... złe tabele mieli ?

    > Jak budowli z jakiegoś powodu użytkować dalej nie można, to znaczy, że
    > nie można dalej użytkować budowli.

    Ale katastrofa to juz czy nie?

    > Podam ci przykład.
    > Jak ktoś mieszkając na 10 piętrze nagle stanie się niepełnosprawny i
    > nagle nie może wdrapać się do swojego mieszkania, to nie może go dalej
    > użytkować, bo się nie może wdrapać. Ale to nie znaczy, że nastąpiła
    > katastrofa budowlana.
    >
    > Tak, wiem, zaraz będziesz wydziwiał, że przecież jest winda, ale ten
    > niepełnosprawny ma fchuj duży wózek inwalidzki, który się do windy nie
    > mieści, więc będziesz musiał zabrać go do muzeum lotnictwa kurwa jego mać.

    Napisal bys lepiej, ze winda sie zepsula.
    A tu przepisy wymagaja nawet dla sprawnych przy 10 pietrach.

    A naprawa windy jakas skomplikowana sie robi ... choc to bardzo
    wydumane, bo teraz dostawcy bardzo elastyczni, zrobią winde dowolną.

    I ciekawe co bedzie, jak przepisowa przy obecnych przepisach
    bedzie faktycznie za mala na wozek.

    Bo u mnie np winda "szwedzka", bez wewnetrznych drzwi.
    Jedna "sciana" sie rusza.
    Mozna teraz tak ?

    No ale zejdzmy z tych inwalidów - powiedzmy ze sie jedna schodnia
    zawalila. Na parterze. Czy wrecz jeden schodek.

    Katastrofa, czy do naprawy? czy katastrofa do naprawy ?

    > https://youtu.be/sDJxU-QoNgU?t=49

    "przyjadą załozyc mi kablowkę" ?

    Kablowka teraz chyba obowiazkowa, a naprawa AZARTa graniczy z
    niemozliwoscią :-)

    Na szczescie zepsuły sie dawno temu, i temat rozwiązany bez
    katastrofy.

    J.