eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-22 16:35:01
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale jak to możliwe? Mogę zrozumieć, że sprawa nie jest do końca
    > trywialna, ale nie łapię, że nie można stwierdzić którędy weszła czy
    > wyszła kula. Jak był ubrany, to taka kula nie porywa ze sobą fragmentów
    > tkaniny? A jak przechodzi przez tkanki to ich nie przemieszcza? A
    > zniszczenia tkanki sąsiadującej nie zmieniają się w zależności od
    > wytracanej przez kulę energii? A a a a... a ja nawet w tym nie siedzę.

    Czasem bywa trywialna, a czasem nie. Wiele zależny od tego, w co
    konkretnie kula trafi, Jeśli nie trafi w żadną kość, to leci sobie
    robiąc siłą bezwładności znacznie większy kanał rany, niż kaliber
    pocisku pocisku. Potem ten kanał się zbiega.

    Oczywiście masz rację, ze zagląda się za drobinami odzieży, ale jeśli
    ofiara przeżyła sam postrzał i próbowano ją ratować, to tamując krwotok
    mogli tam cokolwiek z obydwu stron wpychać usiłując zrobić tzw.
    tamponadę. Zatamowanie masywnego krwotoku ma pierwszeństwo nawet przed
    reanimacją, o septyce nie wspominając, wiec z obydwu stron możesz mieć
    drobiny.

    Wiele zależy od tego, jaką ofiara ma odzież. Z reguły na obrzeżu rany
    wlotowej bywa taka czarna otoczka syfu, ale jeśli pistolet był
    wyczyszczony i niezbyt obficie naoliwiony, to pierwszy pocisk jest
    czysty. Kolejne by taki rąbek zostawiały.

    Podczas akcji ratowniczej, to nawet może się okazać, że bluzę ktoś
    zdejmie i obróci. Generalnie jakby to było proste, to by nie było pomyłek.

    --
    Robert Tomasik