    From: " 666" <u...@w...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pobieranie opłaty za winde od "parterowcow".
    Date: Sat, 29 Mar 2008 09:08:58 +0100
    Sender: u...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    KTO: wiekszość właścicieli podjęła uchwałę we wspólnocie mieszkaniowej, czy organ
    spółdzielni mieszkaniowej?
    Jeśli uchwała (o planie gospodarczym i wysokości zaliczek na koszty zarządu
    nieruchomością wspólną) była podjęta
    większością udziałów już podczas zebrania, to nie było obowiązku osobnego
    zawiadamiania właścicieli.
    Jeśli drogą indywidualnego zbierania głosów, to właściciele powinni zostać
    zawiadomieni o podjęciu takiej uchwały.
    Formalnie rzecz biorąc windy są częścią wspólna nieruchomości, koszty utrzymania
    części wspólnej powinniscie ponosić
    proporcjonalnie do udziałów w nieruchomości.
    Innymi słowy ktoś zaczął prostowaćkrzywe wczesniej sprawy.
    Za użytkowanie ogródka oczywiście Ty powinieneś płacić, jakąś opłatę dzierżawną za
    ten kawałek terenu, który obecnie nie
    pozostaje do wspólnego uzytku wszystkich właścicieli.
    JaC

    -----

    > Moja administracja osiedla ostatnio zaczela pobierac oplaty za uzytkowanie windy od
    osob mieszkajacych na parterze.
    > Wczesniej tej oplaty nie bylo, i pojawila sie nagle.
    > Nie bylo zadnej informacji ani pisma w tej sprawie, oplata pojawila sie "ot tak".
    > Na pytanie skierowane do administracji odpowiedzieli: bo tak uchwalilismy...
    > Moim zdaniem to chyba cos nie tak , rownie dobrze czemu inni mieszkancy nie mieliby
    mi robic zrzutki na oplate za
    ogrodek...