  • 1. Data: 2008-03-29 07:58:09
    Temat: pobieranie opłaty za winde od "parterowcow".
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Moja administracja osiedla ostatnio zaczela pobierac oplaty za uzytkowanie windy
    od osob mieszkajacych na parterze. Wczesniej tej oplaty nie bylo , i pojawila
    sie nagle. Nie bylo zadnej informacji ani pisma w tej sprawie , oplata pojawila
    sie "ot tak" . Na pytanie skierowane do administracji odpowiedzieli: bo tak
    uchwalilismy... Moim zdaniem to chyba cos nie tak , rownie dobrze czemu inni
    mieszkancy nie mieliby mi robic zrzutki na oplate za ogrodek...

    Pozdrawiam

    Aman

  • 2. Data: 2008-03-29 08:08:58
    Temat: Re: pobieranie opłaty za winde od "parterowcow".
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    KTO: wiekszość właścicieli podjęła uchwałę we wspólnocie mieszkaniowej, czy organ
    spółdzielni mieszkaniowej?
    Jeśli uchwała (o planie gospodarczym i wysokości zaliczek na koszty zarządu
    nieruchomością wspólną) była podjęta
    większością udziałów już podczas zebrania, to nie było obowiązku osobnego
    zawiadamiania właścicieli.
    Jeśli drogą indywidualnego zbierania głosów, to właściciele powinni zostać
    zawiadomieni o podjęciu takiej uchwały.
    Formalnie rzecz biorąc windy są częścią wspólna nieruchomości, koszty utrzymania
    części wspólnej powinniscie ponosić
    proporcjonalnie do udziałów w nieruchomości.
    Innymi słowy ktoś zaczął prostowaćkrzywe wczesniej sprawy.
    Za użytkowanie ogródka oczywiście Ty powinieneś płacić, jakąś opłatę dzierżawną za
    ten kawałek terenu, który obecnie nie
    pozostaje do wspólnego uzytku wszystkich właścicieli.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-03-29 08:13:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Aman napisał(a):

> [...]
    > uchwalilismy... Moim zdaniem to chyba cos nie tak , rownie dobrze czemu inni
    > mieszkancy nie mieliby mi robic zrzutki na oplate za ogrodek...

    No to jest bardzo dobry argument na zebraniu w sprawie takiej uchwaly ;)
    Czy teraz juz wiesz dlaczego trzeba na takie chodzic? ;)

    j.

  • 4. Data: 2008-03-29 08:40:33
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > KTO: wiekszość właścicieli podjęła uchwałę we wspólnocie mieszkaniowej, >czy
    > organ spółdzielni mieszkaniowej?

    nie było żadnego zebrania , poprostu władze spółdzielni tak sobie to wymyslily.

    Pozdrawiam

    Aman

  • 5. Data: 2008-03-29 09:43:43
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Aman pisze:

> [...]
    > zdaniem to chyba cos nie tak , rownie dobrze czemu inni mieszkancy nie
    > mieliby mi robic zrzutki na oplate za ogrodek...

    niestety oplaty za winde dla parterowcow to dosc kontrowersyjna sprawa,
    ale mozna tutaj podac przyklad oplaty za naprawy i utrzymanie dachu -
    czy ma placic tylko ten kto na gorze? po co parterowiec ma placic za cos
    co jest 12 pieter wyzej?

    nie mieszkam w bloku z winda, ale jestem zdania ze wszystkie
    ogolnodostepne urzadzenia powinny byc oplacane rownomiernie przez
    mieszkancow. to tak jakby miec piwnice i nie zagladac do niej od 5 lat a
    musiec za nia placic

  • 6. Data: 2008-03-29 14:17:58
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Aman pisze:
> [...]
    > zdaniem to chyba cos nie tak , rownie dobrze czemu inni mieszkancy nie
    > mieliby mi robic zrzutki na oplate za ogrodek...

    tu masz artykuł do sytuacji w mojej spółdzielni
    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20080319/POWIAT03/219780546