  • Date: Tue, 07 Aug 2007 11:50:58 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pies i prawo - wybycie się własności

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > czy t jest twoim zdaniem powod do usypiania ?

    Przykra konieczność.

    > Miesjce zawsze sie znajdzie, warunki sie pogorsza,

    Druga Violetta Villas, kruca bomba...

    > ale nie wmowisz mi ze tyle zdziczalych
    > psow biega ze nie ma co z nimi zrobic. Ja widzialem jeden jedyny raz i

    Skoro twierdzisz, że bezpańskich psób jest niewiele - wytłumacz problemy
    schronisk z przepełnieniem.

    > to na lakach a nei w miescie. Mam tu na mysli zdziczale w pelnym tego
    > slowa znaczeniu a nie takie ktore odbiegly 50 metrow od wlasciciela bo

    Jak ma właściciela, to po złapaniu takiego "zbiegłego" ;) poza kontrolę
    właściciela psa - troskliwy właściciel szybko przeszuka najbliższe
    "dyżurne" schronisko i (po uiszczeniu stosownej opłaty) pupilka obierze.

    > chyab nei masz az tak najebane by wlasnie takie psy zaliczac to tych
    > 'wszedzie latajacych' ? Chociaz kto to wie ...

    Jak już ustaliliśmy - najebane to masz ty.

    > wystarczy sankcja minimum rok za niedoplelnienie obowiazku i w
    > najdalszym zadupiu dopelnia obowiazku.

    Rok odsiadki za nieoznakowanie psa?!?!?

    Granicę absurdu przekroczyłeś już jakiś czas temu... Co przekraczasz
    teraz, to trudno powiedzieć.

    > Oczywiscie wszczepienie czipa
    > mozna dofinansowac w takich rodzinach.

    Z MOICH podatków? A niby dlaczego?

    > link podalem. Pewnie zrobilbys to samo gdyby cie sie znudzil

    Primo: media na WP są "windows only".
    Secundo: ja się pytam, co niby miało by się stać, gdybym ja uznał
    jakiegoś psa za godnego adopcji.

    > link podalem, nie mowimy o sytuacjach obrony koneicznej, tej nikomu
    > nigdy nie 'zabranialem' w stosunku do psow, jezlei twierdzisz inaczej to
    > wskaz taki post.

    A teraz ty wkaż post, w którym ja wyrażam wolę zabijania psów dla zysku.
    Nie znajdziesz.

    A to że nie rzucam gromów i nie chcę bestialsko zamordować kogoś, kto to
    robi? Cóż, świni własnymi rękami dla zysku też bym nie zabił. Ale też
    nie będę dostawiał, w przeciwieńswie do ciebie, piany na ustach dlatego,
    że istnieją ludzie którzy to robią.

    Za to ja, w odróżnieniu od ciebie, hipokryto, nie jem mięsa. Więc jeśli
    już któryś z nas ma jakieś moralne podstawy do krytyki zabijania
    zwierząt dla zysku - to na pewno nie ma ich jakiś mięsożerca, za którego
    pieniądze zabito już mnóstwo zwierząt i jeszcze więcej zostanie jeszcze
    zabitych.

    > no i co w zwiazku z tym ? Lapia mojego psa ktory odbiegl na 20 metrow a
    > ktos chce kase zarobic,

    Skoro nie potrafisz nauczyć psa, żeby chodził "przy nodze" - prowadzaj
    go na smyczy.

    > to jest powod jego zamordowania bo w shrconisku
    > jest pelno ?

    Tego typu schwoniska funkcjonują na zasadzie FIFO - kilka dni na
    pofatygowanie się i odebranie swojego psa będziesz mieć.

    > K. chyba bym zabil takiego wlasciciela (schroniska) jezlei
    > bym sie dowiedzial co zrobiono z moim psem.

    Sa swoją niedbałość i lenistwo? Żaden sąd nie uznałby tego za
    okoliczność łagodzącą.

    > idz dalej, rzuc przykladem zabicia komara, juz jeden takie geniusz na
    > grupie sie pojawil..

    Między komami a psami istnieje ogromna różnica. Między świniami a psami
    - różnica jest dość, hmm, kosmetyczna.

    Świnie dość dobrze poddają się tresurze i są całkiem inteligentne. Do
    polowań wprawdzie nikt ich nie używa, ale np. trufle wyszukują
    znakomicie (węch mają lepszy od psa).

    I świnie i psy to ssaki o podobnie rozwiniętym układzie nerwowym. Są
    różnice w diecie i zręczności, ale to czysto powierzchowne kryteria.

    Swoją szosą pod względem anatomicznym świnia jest bardziej podobna do
    czowieka niż pies - stąd projekty wykorzystania transgenicznych świń to
    produkcji "części zapasowych" dla ludzi.