  • Data: 2004-09-15 11:34:53
    Temat: Re: pieniądze i śmierć
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15 wrz o godzinie 09:09, na pl.soc.prawo, VERTRET napisał(a):

    > To jest jak najbardzie zdrowe.

    Nie zupełnie, ale o tym poniżej.

    > Jak się zapewne domyślasz, bycie z kimś spokrewnionym nie oznacza
    > automatycznie, że chciałbyś mu dać wszystkie pieniądze.

    Racja, mogę nie chcieć by jakiś tam pociotek cokolwiek dostał z mojego
    rachunku, więc jako osoba samotna składam bankową dyspozycje na wypadek
    swojej śmierci i wskazuję osobę upoważniona do dysponowania środkami które
    po mnie pozostały. Osoba jest mi zupełnie obca /w sensie rodzinnym/- np.
    sąsiad.
    I co się dzieje w chwili mojej śmierci?
    Ano osoba umocowana w dyspozycji na wypadek śmierci może pobrać tylko tą
    krotność średniej krajowej!!!
    Reszta jest zatrzymywana do chwili przeprowadzenia postępowania ....
    spadkowego.

    I co w przypadku kiedy ja byłem osoba samotną?
    Tak - dokładnie to !!!
    Środki zostają do dyspozycji banku, za wyjątkiem tych które będzie mogła
    pobrać umocowana osoba z dyspozycji na wypadek śmierci.

    Jedynie co by można zrobić, to tylko testament.
    Umocowana osoba może dysponować tą 20-krotnością średniej krajowej - reszta
    po otwarciu testamentu..... :(((((
    A przecież po to jest ta cholerna dyspozycja na wypadek śmierci by wskazać
    konkretną osobę!!!!

    To jest _rzeczywiście_ chore i głupie, ze ja w pełni świadom składam
    dyspozycję na wypadek śmierci i ona nie będzie w pełnym zakresie
    zrealizowana przez bank.