    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pedofilia :)
    Date: Tue, 03 Apr 2012 19:02:24 +0200
    <4f65b70f$1@news.home.net.pl> <jk4d1c$m$2@inews.gazeta.pl>
    <jk4ne1$63c$1@inews.gazeta.pl> <3aM9r.14654$IQ1.7432@newsfe18.iad>
    <jkd11l$mvo$3@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <jl503v$5lv$1@inews.gazeta.pl> <jl506s$5lv$2@inews.gazeta.pl>
    <jlbumh$h79$1@inews.gazeta.pl> <jlcogu$4eg$1@inews.gazeta.pl>
    <4f79f096$1@news.home.net.pl> <jlcsmh$jip$1@inews.gazeta.pl>
    <4f79f744$1@news.home.net.pl> <jlcuie$c4d$1@inews.gazeta.pl>
    <4f7a080f$1@news.home.net.pl> <jle4gm$rla$1@inews.gazeta.pl>
    <jlenr3$6n9$1@mx1.internetia.pl> <jlep2o$21v$3@inews.gazeta.pl>
    <jler8u$9e0$1@mx1.internetia.pl> <jlesa4$rtq$1@inews.gazeta.pl>
    <jleutm$aoe$1@mx1.internetia.pl> <jlevr4$l00$1@inews.gazeta.pl>
    <jlf27m$pb3$1@mx1.internetia.pl>

    W dniu 03.04.2012 16:40, olo pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"
    > Proszę, nie wyjeżdżaj że ateizm jest religią nawet ja ty uważasz że to
    > prawda ok?

    Nie religią, tylko wiarą. Ateiści wierzą, że siła, która stworzyła świat
    jest bezosobowa.
    Można dyskutować czy świat został stworzony dokładnie wg opisu z Biblii,
    czy też jest to poetycki opis niosący jedynie główny przekaz, że to Bóg
    stworzył świat. Nie da rady jednak udowodnić, że ta siła była
    bezosobowa. To po prostu czysta wiara oparta jedynie na odrzucaniu
    dowodów na osobowy wpływ Boga na świat.

    > Może dla uproszczenia i ew. skrócenia dyskusji spytam czy uważasz że
    > jakikolwiek bóg komutuje z obserwowalną rzeczywistością. W twoim
    > przypadku to będzie równoważne pytaniu - czy cuda (zdarzenia sprzeczne z
    > wiedzą przyrodniczą) się zdarzają na Ziemii.

    Po pierwsze, zdarzają się.
    Po drugie, Bóg stworzył świat, ustalił jego zasady, więc jego działanie
    wcale nie musi być z nimi sprzeczne, jak najbardziej Bóg działa przez te
    ziemskie zasady. Bóg to nie kosmita, który przybył z całkowicie
    odmiennego świata. Owszem, Jego działanie nie jest pojmowalne ludzkim
    rozumem i nie jest On w pełni opisywalny ziemskimi metodami, bo to co
    stworzył nie jest Nim samym, a jedynie światem przez Niego uczynionym.

    > Po czy ty odróżnisz jakiegoś diabła działającego na akwenach wodnych od
    > topielicy, straszniem ciekaw?

    Chyba rozumiem z czym masz problem. ,,Jakiś diabeł działający na
    akwenach wodnych'' to nie jest pojęcie z chrześcijaństwa. Mam wrażenie,
    że nawiązujesz do baśni ludowych, które i owszem, miksują elementy
    chrześcijaństwa z elementami pogaństwa. Nierzadko pewnie i powstawały
    tylko przez przerobienie dawnych baśni pogańskich.

    Jeżeli na tym opierasz swoją opinię o chrześcijaństwie, to wiele wyjaśnia.

    > O widzę że znasz już wyroki sądu ostatecznego.

    Czy dojdę do tego Nieba i czy nie polegnę zamykając się od środka w
    piekle, nie wiem, ale Jezus otworzy mi drogę. A dokładnie, to Jezus jest
    drogą do Nieba.

    > Nie wiem na co traciłeś w szkołach czas, ale które rzeczy są obiektywne
    > w rozumieniu naukowej metodologii to filozofowie nauki odkryli parę
    > wieków temu.

    No właśnie ,,w rozumieniu naukowej metodologii'' zgodnej z ateizmem, bo
    pewnie naukowcy uznający prawdziwość Pisma zostaną przez ciebie nazwani
    nieobiektywnymi.

    > Nie, takie tam opisano fakty.

    Na razie tylko rzucasz hasełkami. Owszem, opisano wiele rzeczy, gdy
    ludzie błądzili, to już wyjaśniałem.

    > Co do mojej wiary, to ja nie mam najmniejszych zakus do wypowiadania się
    > o naturze czy prawdziwości rzeczy ontologicznych. Tylko szaleniec zaś
    > może się o nich powiedzieć że są "obiektywnie prawdziwe" - zgoda?

    Chytre to szatańskie zagranie, ale powiem stanowcze NIE. Zbawienie daje
    mi wiara i przekonanie, że Jezus Chrystus jest moim panem. Jeżeli zacznę
    to poddawać w wątpliwość, będę po twojej stronie.

    Nie wiem czy ty wierzysz w swój ateizm czy masz wątpliwości. Jeśli masz
    wątpliwości, to dobrze, może jest jeszcze szansa, żebyś się nawrócił na
    chrześcijaństwo.

    > Tia jasne, w okresie panowania faraonów którzy niczego nie zauważyli.

    Nie w okresie panowania faraonów, a w początkach świata.
    To, że pięcioksiąg mojżeszowy został spisany za faraonów, to nie znaczy,
    że Adam i Ewa wtedy zostali stworzeni czy że Noe wtedy budował swą arkę.

    > W tę stronę dowodząc prawdziwości to bóg Gilgamesza był prawdziwszy, bo
    > wcześniej natchnął swoich kronikarzy.

    To, że wcześniej spisali niż Mojżesz, to niczego nie dowodzi. Pamięć o
    tym wydarzeniu przetrwała na całym świecie, co tylko potwierdza jego
    prawdziwość.

    > Nie to są fakty, paleograficzne, archeologiczne, geologiczne. Tę moją
    > "wiarę" potwierdzają miliony artefaktów których wiek ustalano
    > datowaniami według dziesiątek sposobów spełniających kryteria naukowej
    > metodologii.

    I nijak to nie przeczy chrześcijaństwu. Można dyskutować czy przeczy
    kreacjonizmowi[1], ale chrześcijaństwu jako takiemu na pewno nie.

    [1] wg mnie nie przeczy, bo badanie wykonano z wnętrza układu, a takie
    badanie jest funta kłaków warte. Mówiąc obrazowo: naukowiec wysłany w
    przyszłość do dnia 8 istnienia świata powie ,,niemożliwe, 8 dni?
    przecież wokoło są rośliny, zwierzęta, a ten facet, Adam, z którym
    rozmawiałem, ma co najmniej 20 lat''. Tu tu przedstawiono
    humorystycznie:
    http://2.bp.blogspot.com/-q8-mGZma9iE/TzgysO1qktI/AA
    AAAAAAAgA/IIps4Jrxkew/s1600/20000619.gif

    > Skądże, ty się uczepiłeś tej Biblii, że trzeba ją tak poważnie
    > traktować. Dla mnie obecne standardy moralne katolików określa katechizm.

    Owszem, katechizmy konkretnych wyznań chrześcijańskich upraszczają
    Pismo[1] i przedstawiają w miarę przystępnie podstawowe zasady wiary,
    ale zostały one zbudowane w oparciu o Pismo Św. A przynajmniej powinny,
    bo owszem, bywają w nich spowodowane ludzkimi błędami odchyły.

    [1] katolicki akurat dość rozbudowany jest więc to uproszczenie, że
    upraszczają :D

    > A to dalekie od Inkwizycji jest?

    No i?

    Po pierwsze, Inkwizycja to przejaw działania tylko jednego z wyznań
    chrześcijańskich.
    Po drugie, chrześcijanie to ludzie i błędy popełniają.
    Po trzecie, rola Inkwizycji jest mocno demonizowana. Owszem, Inkwizycja
    skazywała na śmierć, jednak skazanych ,,za wiarę'' nie było wcale tak
    wielu, jak się uważa. Więcej tu: http://niniwa2.cba.pl/INK.HTM Słynny
    Galileusz dostał za karę ARESZT DOMOWY! Taka to straaaaszna była ta
    inkwizycja.

    > Zresztą prawie ten Allah ci pasował.

    Co nie znaczy, że czyniący zbrodnie w jego imię pasują. Islam jest
    religią miłości, tak samo jak chrześcijaństwo. Co nie oznacza, że nie
    może być wykorzystane w imię nienawiści. Tak samo zresztą jak ateizm, do
    czego pomału już świat zmierza.

    > nas niby mamy świeckie państwo, a w po gimnazjalnej szkole uczeń w ciągu
    > 3 lat ma 60 godzin religii

    Może nie uczęszczać. To jest ukłon w stronę tego, że zdecydowana
    obywateli deklaruje się jako katolicy, dlatego katolicka religia ma
    zgodę społeczną na umieszczenie jej w planie szkół państwowych. W
    rejonach, gdzie inne wyznania mają większą liczebność (np. Wisła),
    również inne religie są nauczane na terenie szkoły.

    Poza tym, kto mówi, że szkoła ma być ateistyczna? Zwłaszcza w państwie,
    gdzie większość osób deklaruje chrześcijaństwo.

    > a po 20 godzin fizyki, geografii, historii to
    > potem pisze takie banialuki jak ty o boskim rodowodzie prawa.:(

    No widzisz, bo ty byś chciał, żeby twój ateistyczny światopogląd był
    forsowany w szkołach. A wg chrześcijan to go jest wręcz za dużo, a
    chrześcijański światopogląd bywa spychany na margines, nawet jeśli
    jednemu z wyznań chrześcijańskich miejsce w planie na lekcje religii
    zaklepano.

    > Odnośnie rzekomych zasług religii dla moralności społeczeństw Weinberg
    > zauważył: "Z religią czy bez, dobrzy ludzie będą postępować dobrze, a źli --
    > źle, ale złe postępowanie dobrych ludzi to zasługa religii".

    No cóż, ty masz swoich mistrzów, ja mam swoich. Tylko nie opowiadaj
    bzdur o obiektywizmie itp. Twój filozof mówi tak, moi filozofowie inaczej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek