    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: parę pytań ogólnych
    Date: Wed, 20 Jul 2011 23:37:29 +0200

    news:j05qfq$grm$2@news.onet.pl...

    > Nie wygłupiaj się, żadnego oszustwa nie było, sprzedając sobie pakiety
    > wierzytelności obie strony wiedzą, że niektóre roszczenia mogą być sporne
    > i na pewno mają uzgodnione odpowiednie rozliczenia na tę okoliczność.

    Ależ ja o tym bardzo dobrze wiem. Ale jak złożą takie zeznanie, to wówczas
    w razie jakichkolwiek działań ze strony windykacji przed sądem cywilnym
    wykorzystujemy taki dokument podnosząc, że windykacja świadomie nęka ludzi
    niewiarygodnymi roszczeniami. Po drugie, jeśli takie zeznania złożą
    przedstawiciele tych firm, to otwiera się pytanie o prawo do przetwarzanie
    danych osobowych przez windykację. Normalnie wywodzą oni swoje prawo z
    uzasadnionych roszczeń do dłużnika. Ale jak sie przyznają, że wiedzieli, że
    te dane, to jest jakiś "sufit", to zaczyna to wyglądać nieciekawie. Czyli
    skupują dane osobowe osób, któe mogą nękać, a nie wierzytelności. Po takim
    zeznaniu powiadamiamy o tym GIODO i ochronę konsumentów.

    > Robert to chyba policjant, stąd takie zboczenie zawodowe, że jakby dostał
    > pizzę z nie tymi składnikami, to by chciał zgłaszać oszustwo. Zresztą sam
    > napisał, że to chodzi i hecę, a nie o rozwiązanie problemu.

    Bo ja wiem, że w tym jest oszustwo, ale ani goście z firmy
    telekomunikacyjnej, ani windykatorzy nie przyznają sie do tego przez
    organami ścigania i będą zeznawać, zę w tym wypadku doszło do pomyłki -
    nieporozumienia. A to już będzie argument dla pytajacego ptrzed każdym
    organem. Po za tym mając w ręku umożenie postępowania na bazie pomyłki
    operatora, który sprzedał wierzytelność można skutecznie storpedować w
    dowolnym czasie każde działania każdego windykatora. Poza pozwaniem
    dłużnika do sądu. Jakikiekolwiek kolejne wezwanie, wysłanie informacji do
    rodziny czy wpsianie na jakąkolwiek listę dłużników pozostaje złośliwym
    niepokojeniem.

    I taka jest metoda w moim szaleństwie w złozeniu zawiadomienia. Po prostu i
    operator i windykator muszą wyłożyć swoje racje na stół. Inaczej idioci
    bedą szarpać naszego pytającego przez lata, a on będzie narażony na ciągłę
    oczekiwanie czy ktoś nie wniesie pozwu o wydanie nakazu zapłaty, na któy
    być może nie zdąży on zareagować w terminie.