    From: "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo czy kradziez?
    Date: Fri, 21 Dec 2007 18:11:09 +0000 (UTC)

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote
    >
    > Jasne, ale w tym podwątku dyskutujemy ogólnie czy takie zachowanie mogłoby
    > być oszustwem, gdyby było zamierzone:)
    > Odnośnie konkretnego przypadku autora: Ja sobie to wyobraziłem bardziej tak,
    > że podał koszyk w którym jednym produktem zakrył drugi. Jeśli o supermarkety
    > chodzi to raczej się rzeczy wyjmuje, ale są skelpy, gdzie podaje się koszyk
    > i sprzedawca samemu skanje produkty. Co wtedy, czy podanie takiego koszyka z
    > umyślnym przykryciem produktur nie może być oszustwem?

    A ja w ogóle wyobrażałem sobie, że on ma tę karmę i pastę w koszyku na kółkach
    (bo skoro zauważył pastę do zębów dopiero przy aucie, to pewnie podjechał do
    niego tym koszykiem, gdyby koszyk był ręczny, to pewnie przepakowałby towar do
    reklamówki i udał się w stronę wyjścia już bez koszyka.
    Co do oszustwa, to ciągle wydaje mi się, że takie nieświadome puszczenie
    towaru przez kasę nie kwalifikuje się jako rozporządzenie mieniem. Ale jak
    tylko wrócę na uczelnie po świętach, to udam się do czytelni i dorwę komentarz
    do kk :)

    --
    pozdrawiam
    kuba