    From: allegrowy żuczek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <4ced4d3e$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <ick2ce$l7a$1@inews.gazeta.pl>
    <4cee9372$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Date: Thu, 25 Nov 2010 22:15:54 +0100

    użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:
    > Czyli sam stwierdziłeś że to pomyłka. Pomyłki wykluczają celowość,
    > czyli powoływanie się na artykuł który był tu podany.

    ja nie stwierdziłem, tylko założyłem wersję najbardziej optymistyczną dla
    policji, jeśli to była by pomyłka, to sprzedawca by zamierzał ją naprawić,
    skoro nawet takiego zamiaru nie miał to albo zrobił to celowo, czyli był
    świadomy, albo się pomylił, ale nie zamierza wywiązywać się z umowy i
    ponosić kosztów naprawy/wymiany czy dosłania brakujących elementów, czyli
    nawet jeśli niezgodność towaru z umową była pomyłką, to brak chęci naprawy,
    czyli wywiązania się z umowy już jest świadome i ma na celu osiągnięcia
    korzyści,

    > A czemu paragon nie może być dokumentem umożliwiającym powołanie się
    > na gwarancję? Możesz podać podstawę prawną?

    po pierwsze to po przyjrzeniu się temu paragonowi zauważyłem ze on wcale nie
    jest dowodem zakupu konkretnego towaru, on jest jedynie dowodem zapłaty, nie
    widnieje na nim nawet prawidłowa nazwa zakupionego towaru, a tym bardziej
    jakiś numer identyfikujący ten konkretny egzemplarz,
    więc może to ty byś podał podstawę prawna która umożliwia powołanie się na
    gwarancję paragonem i konkretnie na 3letnią gwarancję?
    ale specjalnie dla ciebie podstawa prawna na temat gwarancji: art.13 i
    art.1.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego,

    artykuł 13 tej ustawy mówi co jest gwarancją i jakie powinna spełniać
    warunki,

    > Udowodnij, że nie zrobił tego przez pomyłkę.

    bo sprzedawca w aukcji wcale nie udostępnia opcji przesyłki ekonomicznej,
    oraz gdyby faktycznie się pomylił, wiedział by o tym i nie twierdził by że
    że będzie to reklamował na poczcie, analiza negatywnych komentarzy też
    pokazuje problemy z terminowością przesyłek priorytetowych, więc ja nie
    byłem odosobnionym przypadkiem, po prostu chyba tylko ja się kapłonem o co
    chodzi

    > Udowodnij, że nie księguje rzetelnie (bo z samego faktu że wysłał
    > innym trybem nie wynika to absolutnie w żaden sposób).

    tego już ja nie mogę udowodnić, ale policja i ewentualnie urząd skarbowy jak
    najbardziej, oni są w stanie sprawdzić jak została zaksięgowana ta
    transakcja, ale nawet jeśli została by zaksięgowana jako ekonomiczna, to
    tylko oszustwa urzędu skarbowego by nie było, ja nadal jestem na kosztach
    przesyłki oszukany

    pozdrawaim, allegrowy żuczek.