    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 25 Nov 2010 00:07:01 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja

    On Wed, 24 Nov 2010, allegrowy żuczek wrote:

    > świadomość czy jest brak nie ma w sprawie znaczenia

    Przyjmij do wiadomości, że z *prawnego* p. widzenia ma znaczenie
    krytyczne. Nieważne, czy to się podoba mi, Tobie czy Liwiuszowi.
    W myśl obowiązującego w .pl prawa tak po prostu jest i już.

    > faktem jest ze doszło do oszustwa

    Właśnie dlatego, że tak myślisz:
    - nie ruzumiesz dlaczego policja zajęła się zgłoszeniem
    (bo oszustwo traktowane jest jak poważne przestępstwo)
    - nie rozumiesz dlaczego później to "olali" (bo nie przedstawiłeś
    oczywistych dowodów na oszustwo, a znalezienie nieoczywistych
    jest trudne)

    Nie burz się - słowa mają określone znaczenie.
    "Oszustwo" też, podobnie jak "kradzież i złodziej", i niejeden
    flejm o nazewnictwo już ta grupa widziała (i nie tylko ta, bo
    o "złodziei" to wiórki i pióra leciały już np. na pl.rec.foto.*
    i innych związanych z prawem intelektualnym :P)

    > oszustwo czy świadome, czy nie

    Problem w tym, że Wysoki Sejm, ulokowany w Warszawie na Wiejskiej,
    do spóły z Wysokim Senatem klepnął zapis który stanowi inaczej.
    Co gorsza, prezydent to podpisał (nie wiem który).

    I choćby mvoicem, Liwiusz, Roman, Piotr i cała reszta bardzo
    chcieli Ci dogodzić, nic z tym nie zrobią.
    Zbierzesz 320 posłów i dopilnujesz żeby prezydent nie zawetował, to
    będzie tak jak chcesz. Na razie... na razie nie jest.
    Nie ma umyślności - nie ma oszustwa. Policja umywa ręce.

    > czy można nieświadomie sprzedać towar niezgodny z umową

    O to akurat wyjątkowo łatwo!

    Reszta zarzutów jest słuszna, ale udowodnienie UMYŚLNOŚCI będzie
    trudne :(

    pzdr, Gotfryd