    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: osiedle chronione
    Date: Tue, 11 Oct 2005 18:57:30 +0200

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:434b85bf$1@news.home.net.pl...

    > problematyczne jest wpuszczenie gościa pod nieobecność mieszkańca.
    > wtedy mam podać numer mojej karty i dane osobowe gościa, którego
    > chce wpuścić - czy jest to przetwarzanie danych osobowych?
    > zwłaszcza ze prowadzona jest ewidencja wydanych identyfikatorów.
    > czy ochrona może zadąć podania imienia i nazwiska przy wydawaniu
    > identyfikatora?

    Pod nieobecność osoby, do której wchodzisz, to chyba nie ma sensu
    wchodzić. Natomiast faktycznie zapisywanie tych danych może stanowić
    kłopot dla samej ochrony. To są dane osobowe, które podlegają
    odpowiedniej ochronie. O ile widzę sensu wylegitymowanie wchodzącego
    na życzenie mieszkańca, który nie jest pewien, czy chcący wejść jest
    tym, za którego się podaje. O tyle zapisywanie tego "dla potomności"
    moim zdaniem jest nieuprawnione.

    No i jeśli mieszkaniec wprowadza jakąś osobę, to w ogóle nie widzę
    podstaw do jej wylegitymowania przez ochronę. Prawo do legitymowania
    jest w wypadku ochrony ograniczone realizacją określonego w ustawie
    celu. A celem jest ustalenie prawa do przebywania na chronionym
    obszarze. Jeśli mieszkaniec wprowadza osobę na chroniony teren, to
    przecież dla prawa pobytu jej dane osobowe nie są istotne.

    Legitymowanie ma sens w sytuacji, gdy ochrona ma wykaz imienny osób
    upoważnionych do wchodzenia i porównuje okazany dokument z tym
    wykazem.