  • Data: 2005-10-12 17:14:49
    Temat: Re: osiedle chronione
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:434d3b8b$3@news.home.net.pl...

    > czyli ochrona będzie miała prawo mnie legitymować?
    > trochę mi się to nie podoba. zwłaszcza, ze nie ma jasno
    > określone, kto ma prawo wejść i wyjść. mowa o "mieszkańcach"
    > oraz "pozostałych osobach". nie ma listy. ogólnie, wszystko
    > wydaje mi się niedodefiniowane.

    Skoro nie ma listy uprawnionych, to ochrona nie ma prawa nikogo
    legitymować. Bo co da jej wylegitymowanie, skoro na tej podstawie nie
    są w stanie stwierdzić, czy gość może tu przebywać, czy nie?

    > co jest dla mnie najważniejsze - nie chciałbym, żeby ktokolwiek
    > legitymował odwiedzające mnie osoby, ani oczywiście mnie,
    > i trochę nie mam pomysłu jak się zachować w przypadku napotkania
    > takiego zadania.

    Najpierw spróbować wyjaśnić to z szefem przedsięwzięcia. Jakiś dowódca
    zmiany, właściciel firmy. Wyjaśnić mu, że nie ma prawa. A jak się
    uprą, to wezwać Policję. Tyle, że jeśli złożysz zawiadomienie, to jest
    spora szansa, ze legitymujący Cię ochroniarz conajmniej utraci
    licencję. No bo w tym wypadku ewidentnie przekracza uprawnienia. Jest
    to formalnie przestępstwo i nawet jeśli zakończy się jakimś warunkowym
    umorzeniem, to prokurator przejść nad tym do porządku dziennego nie
    może. Ale w znanych mi wypadkach wystarczyła nieugięta, ale uprzejma
    postawa.