  • Data: 2003-11-09 15:41:07
    Temat: Re: oprogramowanie - legalność
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik rzecze:
    > To nie policja ocenia legalność oprogramowania tylko biegły.

    A na opinię biegłego czeka się kilkanaście miesięcy.
    W tym czasie sprzęt może być zajęty przez policję zamiast pracować.

    > Jeśli jakiś przedstawiciel MS będzie niedouczony

    Przedstawiciel M$ może co najwyzej stać grzecznie przed progiem
    i miło się uśmiechać. Ewentualnie wejść i zostać wyniesonym na kopach.

    > i faktycznie uzna, że płytka jest wyznacznikiem legalności,

    Nie płytka jest wyznacznikiem legalności lecz legalna kopia programu.

    > I opinia policjanta wykonującego na miejscu
    > zdarzenia czynności nie ma tu nic do rzeczy.

    Ech... Kto decyduje o zabezpieczeniu - lub nie - czegoś jako dowód ?

    > Jak wpłynie wniosek o ściganie, to po prostu zabezpieczy dowody
    [..]
    > przeprowadzenie bezpośrednio na miejscu tzw. oględzin.

    Czyli jednak decyduje policjant ?

    > Dla oceny legalności programu, ważne jest to, co napisano w licencjach.

    "Licencja" w przypadku programu komputerowego jest jedynie opisem sposobu
    jego użytkowania - NIEJ JEST licencją z ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.

    > co do zasady, to w każdej licencji może być co innego. A więc jeśli
    > napisano tam, że dowodem legalności jest jakaś tam nalepka [..]

    Dowodem legalności jest egzemplarz utworu wprowadzony do obrotu przez
    uprawnionego lub za jego zgodą.
    Nalepka czy inna srepka NIE stanowi żadnego dowodu legalności, może co
    najwyżej tylko dodatkowo poświadczać legalność kopii utworu. O ile o tyle.

    > Co do zasady, jeśli pan z BSE, albo innej organizacji trudniącej się [..]

    Pan z BSE może co najwyżej stać grzecznie przed progiem albo wejść i zostać
    wyniesionym na kopach.

    A jeżeli zechce być złośliwy to może to potem drogo kosztować to stowarzyszenie
    za fałszywe oskrażenie i za poniesione straty.

    [..]
    > świadków, że oprogramowanie jest legalne, to niestety policjant ma
    > obowiązek w tej sprawie dowody rzeczowe zabezpieczyć i postępowanie w tej
    > sprawie wszcząć. Jeśli w jego trakcie ujawni się, że program jest legalny,

    Jesteś pewny, że ma OBOWIĄZEK ? Bo z tego co ja wiem to jest to tylko i wyłącznie
    w gestii decyzji policjanta albo/lub prokuratora.

    [..]
    > No i już zajmuje się czym innym, niż walka z piractwem.

    No właśnie. Fałszywe oskarżenie to miecz obosieczny i szczególnie kosztowny
    dla oszczercy, który jeszcze sobie pogrywa lub powoduje, że pogrywa sobie policja.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm